Bauknecht vriezer GKEA255 met elektr. thermostaat knippert

WatchMe

  • #1
Beste deskundigen,

Wij hebben een Bauknecht vriezer GKEA255 voorzien van een elektronische thermostaat en LCD display voor de temperatuuraanduiding. Hij is ongeveer 4 jaar oud. Bij het bereiken van de ingestelde temperatuur gaat de LCD op de volgende manier knipperen: ongeveer 3 seconden zijn alle horizontale elementen aan, vervolgens is gedurende aan fractie van een sec. de temperatuur te zien waarna weer zo'n 3 seconden de horizontale streepjes aangaan. De vriezer vriest prima, maar het lijkt erop dat hij niet uitschakelt bij het bereiken van de ingestelde apparatuur. Ik weet het niet zeker omdat in dezelfde ruimte (gelukkig...) nog een vriezer aanwezig is.

Een echte uitdaging of gesneden koek voor de experts?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!
 

WatchMe

  • #2
Bij het knipperen van de LCD hoor ik ook een relais schakelen!
 

WatchMe

  • #3
Heeft niemand een idee? Ik ben toch wel gewend reacties te krijgen. Laat me nou toch niet in de kou staan! :cry:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De vriezer valt nog in de coulance regeling, neem contact op met de leverancier.
 

WatchMe

  • #5
Bedankt Jan, maar dat heb ik al gedaan. Het antwoord (na 12 min. wachttijd...): U kunt een technicus voor laten komen à 100 Euro voorrijkosten + vergoeding voor de te vervangen onderdelen. Hij blijkt trouwens op 31-3-2006 te zijn aangeschaft, dus na 2,5 jaar lijkt me het mankement inderdaad niet iets wat je bij normale slijtage mag verwachten. Ik had gehoopt dat iemand het probleem herkende en het simpel op te lossen zou zijn. Kennelijk niet dus, gezien het gebrek aan reacties. Ik zal morgen nog eens bellen en het woord 'coulance' laten vallen. Ben benieuwd...
 

Henny

  • #6
Mogelijk een defecte temperatuursensor. (481221058054)
 

WatchMe

  • #7
Is dat het op een powerdiode lijkende geval onder de ijblokjeshouders waar een plastic kapje overheen zit? Als dat zo is dan houdt het voor mij op denk ik, want dat lijkt onlosmakelijk verbonden met de interne leidingen...

Bedankt voor je reactie in ieder geval!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu