Bauknecht Stuttgart 1600 slaat stukken programma over.

Rob9100

  • #1
Onze wasmachine heeft vorig jaar nieuw koolborstels gekregen en werkte toen een jaar goed. Toen weer problemen, nieuwe motor er in.
Nu merken we dat in ieder geval een van de programma's, bont 40 graden, dat bij starten 2 uur moet duren na ongeveer een kwartier opeens nog maar 45 min duurt. Hij slaat dus zo maar een uur van het 2 uur programma over.
 

Rob9100

  • #2
Ik zie dat er geregeld om het service nummer gevraagt wordt.
Daarom : 8583 378 12000
 

Rob9100

  • #3
Het vermoeden is dat er stof van de koolborstels in de schakelaars zit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik daar bij kom. Voor het vervangen van de koolborstels en later de hele motor heb ik de achterkant los gehad, maar hoe krijg ik de voorkant open?
 

Martinvandepol

  • #4
Voorkant niet losmaken, dat is een drama!

Het is inmiddels al maanden geleden, dus ik denk dat je het probleem al hebt gevonden?

Hoe is het afgelopen? Ik heb net zo'n machine en een vergelijkbare historie qua motor. Alleen (nog) geen problemen met het programma.
 

Rob9100

  • #5
Martin, Hij wast wel, maar geregeld (we staan er natuurlijk niet altijd bij) zien we dat hij op 40 graden, na met 2 uur te beginnen na 1 uur klaar is.
Ook heb ik een paar keer gezien dat er tijd bij kwam, maar dat kan de fussy logic zijn. Maar dat een programma van 2 uur in 1 uur klaar is klopt niet. Ik ben er dus niet verder mee en zit er momenteel aan te denken dan toch maar een nieuwe machine te kopen...

Voorkant open maken wil ik graag, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Weet je hoe dat moet? Laat me dat dan even weten wil je....
 

Martinvandepol

  • #6
't is echt een drama. Toen ik halverwege was met het openmaken, heb ik even getwijfeld, want misschien kreeg ik het nooit meer in elkaar. Toch doorgezet en uiteindelijk 1001 onderdelen op de vloer. Na veel gepruts de machine weer in elkaar gekregen. Er is tijdens deze reparatie meer kapot gegaan dan dat ik heb kunnen maken.. Het vervelendste was een scheurtje in de manchet, maar vooralsnog scheurt ie niet verder.

Als ik een nieuwe koop wordt het geen Bauknecht meer. Toch te goedkoop. Het wordt een Miele of een andere. Ik laat me goed adviseren in de winkel en koop 5 jaar extra garantie erbij!!! Geen zin meer in zelf repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu