Bauknecht gsx 4756 Vaatwasser pompt geen water af

Theco

  • #1
Hallo,

Bauknecht thermodry gsx 4756
854675601510
330116005992

Mijn vaatwasser gaf verscillende foutcode's.
Na zoeken op dit forum heb ik gecontroleerd of er water op de bodemplaat stond. Dit was het geval. (wij kunnen geen lekkage ontdekken en vermoeden dat het door te veel schuimvorming, van de nieuwe vaatwastabletten komt)


Na het verwijderen van het water, functioneerde de vaatwasser weer en heb ik hem op het programma van 50 graden laten draaien.
Hij pompte af, nam water en begon met wassen.
Toen het echter weer tijd was voor het afpompen van water, pomp hij dit niet meer af.

Je hoort de pomp brommen, maar hij pomp geen water af. Na een paar minuten slaat hij dan op voorwas (led 1) en begint de start knop te knipperen en geeft hij zijn piepsignaal. (iedere seconde een piep)

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat we nog zelf kunnen onderzoeken.

Groetjes van claudia
 

John63

  • #2
Ik ben in het bezit van dezelfde vaatwasser,
Ik weet niet wat voor foutcode's er allemaal bij jullie zijn.
Onze vaatwasser deed het soms wel soms niet, werkte programma's niet volledig af en er bleef water instaan. Ook het piepen komt me bekend voor.
Uiteindelijk bleken er kabelbreuken te zijn in de stroomkabels die in de kabelgoot lopen van de deur. (Kabels die van onder het machine komen naar het controle paneel)
Na het vervangen van deze kabels probleem opgelost.
Mogelijk heb je hier wat aan.

groet John
 

Witte Hond

  • #3
Hoe vaak knippert de led, bijvoorbeeld 2 x knipperen en 1 seconden niet?
 

Theco

  • #4
De led onder de startknop blijft normaal doorknipperen, iedere seconde een keer en hij maakt een onderbroken pieptoon. piep, piep, piep.

ik heb hem nog eens aangezet om de foutmelding na te kijken en toen ik de startknop 5 seconde vasthield om hem te resetten, sprong de machine weer aan.
Hij draait momenteel een volledig 70 graden programma (leeg) om te kijken of hij weer een fout aangeeft.

Wat doet trouwens de harspot in de machine? wat is zijn functie?

groetjes van claudia
 

Witte Hond

  • #5
De harspot dient voor het water te ontkalken.

En is de machine nog in storing gegaan?
 

Theco

  • #6
Hallo,

gisteren heeft hij een 50 graden en een 70 graden programma zonder problemen doorlopen.
ik durf niet te hopen.

ik houd jullie op de hoogte.

groetjes van claudia
 

Theco

  • #7
Hallo allemaal,

de vaatwasser doet nog steeds zonder problemen zijn werk.
Hij lekt ook niet, dus heb ik het vermoeden dat hij door teveel schuim of zo, een keer via de overloop water op de bodemplaat is gekomen.
Dit veroorzaakte dus de storing.
Ik hoop dat dit zo blijft.

dank jullie wel voor het meedenken, nu aub verder meeduimen.

groetjes van claudia
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
:prima:
 

Theco

  • #9
-----------------Hallo,

Bauknecht thermodry gsx 4756
854675601510
330116005992

Mijn vaatwasser gaf verscillende foutcode's.
Na zoeken op dit forum heb ik gecontroleerd of er water op de bodemplaat stond. Dit was het geval. (wij kunnen geen lekkage ontdekken en vermoeden dat het door te veel schuimvorming, van de nieuwe vaatwastabletten komt)


Na het verwijderen van het water, functioneerde de vaatwasser weer en heb ik hem op het programma van 50 graden laten draaien.
Hij pompte af, nam water en begon met wassen.
Toen het echter weer tijd was voor het afpompen van water, pomp hij dit niet meer af.

Je hoort de pomp brommen, maar hij pomp geen water af. Na een paar minuten slaat hij dan op voorwas (led 1) en begint de start knop te knipperen en geeft hij zijn piepsignaal. (iedere seconde een piep)

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat we nog zelf kunnen onderzoeken.

Groetjes van claudia ------------


Dit was mijn Probleem

Wij zijn nu 8 maanden verder en ik heb ontdekt dat de machine alleen een foutmelding (storing) geeft als ik het zoutreservoir vul met fijne zout.

Indien ik dan het zout eruit haal, loopt hij normaal verder. Daarom gebruik ik nu alleen nog zo'n 3 in 1 tabletten. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Niet met lekken en ook geen storingen.
Dit wou ik alleen nog even mededelen en ik hoop dat iemand anders er ook iets aan heeft.

Groetjes van Claudia[/quote]
 

Toon

  • #10
Maar even toegevoegd aan het originele topic.

Bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu