Bauknecht condensdroger 2 jaar oud. 8 kg

Bobbertje1950

  • #1
Bij het draaien begon delamp van de watercontainer te branden Zat vol. Geleegd en meteen de warmteregelaar schoongemaakt.
De droger is nu nat van binnen en zodra je een programma aanzet; slaan de stoppen door.
De droger is net een paar maanden uit de garantie

Help

Pa
Ik kan het typeplaatje niet vinden
 

DSR9500

  • #2
Achterop gekeken,
of die deur eens open...
 

Bobbertje1950

  • #3
Bauknevht condensdroger

Ik heb 2 nr op de rekening staan

Het ene is de wasmachine
WAKECO6585
TRKD5580
Staat niet welke wat is
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Bobbertje1950 schreef:
Ik kan het typeplaatje niet vinden
In de deur of in de deuropening.

Servicenummer / 12NC (85..........) kan handig zijn.

Wat bedoel je met de warmteregelaar? Het verwarmingselement?

De 'stoppen'... Bedoel je de aardlekschakelaar?
 

Bobbertje1950

  • #5
De warmtewisselaar
Die je moet uitspoelen onder de kraan

De aardlek knalt eruit
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Dan moet er van binnen toch iets erg nat zijn geworden. Ik zou de warmtewisselaar er gewoon een tijd uitlaten en de droger de kans geven dat alles opdroogt.

Eventueel kun je de stekker in het stopcontact omdraaien om te kijken of het dan net wel goed gaat. Zoja dan kan door de droger aan te zetten het natte gedeelte (hopelijk) weer opdrogen, sneller dan alleen openzetten.

Anders zou ie uit elkaar moeten om te kijken of er natte pluizen in het verwarmingselement zitten, of dat er elders een reden voor het probleem is. Heb je dan wel een isolatietester voor nodig en je moet weten hoe je dat doet (anders verniel je meer dan je goed doet)...

Zelf laat ik de condensor (warmtewisselaar) altijd eerst goed uitlekken voor ik hem terugzet. In de ene richting gaat er altijd vocht doorheen, maar in de andere richting niet. :wink:
 

Bobbertje1950

  • #7
Bedankt
 

Bobbertje1950

  • #8
De droger draait weer als een tierelier. Lang laten drogen daarna een droogbak met korrels ingezet.
Bedankt
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu