Bar bouwen - mooie tekening

ThijsvanderEnde

  • #1
Goedendag,

Bij mij zijn ze aan het verbouwen (carport dichtzetten) het is een best leuke en grote ruimte en me vader heeft toestemming gegeven om een bar te bouwen. Ik ging natuurlijk gelijk tekeningen maken maar het was toch iets moeilijker dan ik dacht qua maten en materiaal enzovoorts. Maar mijn vraag is heeft iemand hier nog mooie tekeningen liggen van een bar. En ik ben ook nog een tijdje op zoek naar een goed tekenprogramma voor op de computer. Als iets niet duidelijk is kan je het altijd vragen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

MVG,

Thijs
 

Nicklatu

  • #2
Zo wat heb jij toch geluk gehad zeg... Ik neem aan dat het nogal vochtig is onder jullie carport, dan zou ik toch rekening houden met je materiaal keuze.

Hierover heb ik een aantal vragen:
1- Wat voor gereedschap heb je.
2- Wat is je budget.
3- Model bar- ruig, strak, spelen met licht.
4- Is het een bar met vaste Tap.
5- Afmeting van waar de bar moet komen.
6- Heb je watertoevoer (ben je dat van plan te leggen)
7- Ondergrond (waaruit bestaat de vloer)

Eventueel foto's zou ook heel handig zijn.

Wat betreft een tekenprogramma. Zelf werk ik met Autocad en Solidworks, maar wat ik hier op het Forum vaak door het revue zie komen is Sketchup. Sketchup heb ik geen verstand van, maar ik weet zeker dat onze mede klussers je daarbij willen/kunnen helpen.

Mvg

Nick
 

ThijsvanderEnde

  • #3
Hallo nick,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik zal morgen gelijk wat fotos plaatsen en vertellen van hoe en wat.

Mvg,

Thijs
 

ThijsvanderEnde

  • #4
Hallo Nick en Medeklussers,

Met de foto's is iets niet helemaal goed gegeaan

1- Wat voor gereedschap heb je.
Ik heb gewoon de standaard gereedschappen (Accutol, Boormachine, Schuurmachine, Decoupeerzaag, Afkort/verstekzaag, enz.).

2- Wat is je budget.
Budget is geen punt me vader is bereid alles te betalen zo lang ik maar met een goed plan kom.

3- Model bar- ruig, strak, spelen met licht.
Ik zie al de drie opties wel zitten.

4- Is het een bar met vaste Tap.
Nee er komt geen tap in.

5- Afmeting van waar de bar moet komen.
Had ik je graag op de foto's willen laten zien

6- Heb je watertoevoer (ben je dat van plan te leggen)
Nee er hoeft ook geen watertoevoer naartoe.

7- Ondergrond (waaruit bestaat de vloer)
De ondergrond bestaat uit isolatie en underlayment plaat (9 of 18 mm dik) en daarop zal een laminaat vloertje komen.



Ik hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven

Mvg.

Thijs
 

Geus

  • #5
Schappelijke pa heb je inderdaad! :D

Het wordt dus een vrij simpele bar, zonder spoelbak, tap, etc. Misschien is het dan een idee om geen vaste bar te maken, maar een losse, oftewel verplaatsbare. Wel zo dat hij stevig en zwaar genoeg is om stabiel te blijven staan. Dan kan je hem op het laminaat zetten, i.p.v. dat je het laminaat eromheen legt. Dan krijg je een multifunctionele ruimte, kan de bar worden verplaatst of eruit als dat nodig is.

Qua maten: Komen er ook barkrukken bij en heb je deze al? Je moet natuurlijk een goede hoogte hebben, zodat je goed op de bar kan hangen. De bovenkant moet oversteken, zodat je je knieën goed kwijt kunt. Misschien ook een stang om je voeten op te zetten? Het werkblad aan de binnenkant op "riemhoogte", dat werkt het prettigst.

Wat materiaal betreft moet het natuurlijk kunnen tegen een omgestoten biertje, dus vochtbestendig (gemaakt).

Misschien moet je eens een kroegentocht gaan houden en foto's gaan maken van barren die je mooi vindt en lekker vindt hangen. Ook je rolmaat even meenemen om de maten op te nemen. Wel rekening houden met het feit dat je de barren die je later op de avond tegenkomt een stuk mooier vindt en wat minder zuiver opmeet. ;)
 

ThijsvanderEnde

  • #6
Hahahah ''Geus'',

Bedankt voor je leuke reactie

Ik ben al aardig op weg qua ontwerp maten en materiaal en dergelijk ik ben ook al een beetje aan het rommelen met Sketchup lukt aardig moet ik zeggen. En om er wielen onder te bouwen vind ik persoonlijk een geniaal idee :P . Naar mijn idee gaat het helemaal goed komen maar het is eerst wachten tot alles af is en dan kunnen we egt gaan beginnen (hoop eind van de week) en dan kan ik de elektra gaan aanleggen en beginnen met de bar. Tot zover is alles mij nu duidelijk en als het klaar is zal ik nog wel een fototje plaatsen (als het lukt :P)

Bedankt voor het meedenken

Mvg,

Thijs
 

Nicklatu

  • #7
Sry voor mijn late reactie, dit ivm vele overwerken..

Nou ik ben benieuwd naar je Sketchup tekening... Tis wel een slim idee om je bar verrijdbaar te maken :lol:... Al moet ik zeggen dat dat ook je enige tip is van je vraag... Aan mij heb je ook niks aan :D

Succes

Nick
 

Geus

  • #8
Als je 'm op wielen gaat zetten, wel even letten op de kwaliteit van de wielen. Daar zit nogal verschil in. Wielen zo wijd mogelijk plaatsen en met rem, anders kan je nog niet hangen.
 

Ponus

  • #9
Als tekenprogramma kun je google sketch up gebruiken werkt erg makkelijk en kunt er ook kant en klare mee downloaden en dan verder bewerken
 

Bouwknots

  • #10
Het zal onderhand toch wel klaar zijn? :D :D (kijk naar de datum)
 

Grondverf

  • #11
Ik denk het wel. Het is natuurlijk zo gezellig geworden daar dat je wel wat anders te doen hebt dan achter de pc te kruipen :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu