Bandschroefmachine zelf strips vullen

Hans90

  • #1
Ik moet op mijn nieuwe woning houten gevelbekleding bevestigen. Ik wil dit op aanraden van de houtleverancier met RVS bolkopschroeven doen waarbij het van belang is dat de kop niet door het oppervlakte van het naaldhout drukt.

Nu kan ik met de slagschroevendraaier aan de gang gaan maar ik ben bang dat het resultaat niet zo strak is en het ook sneller kan.
Ik heb namelijk net een bandschroefautomaat gekocht welke ik op exact de juiste diepte kan instellen en welke recht en snel schroeft.
Ik kan alleen niet de juiste schroeven op band krijgen.

Mijn idee was om een band met gipsplaatschroeven te kopen en hier zelf de bolkopschroeven in te drukken.

Echter heb ik hier geen ervaring mee. Heeft iemand met ervaring met bandschroefmachines en kan die mij van raad voorzien? Bedankt!

ter info: het gaat om 4x40 bolkopschroeven met pozidrive kop.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Lijkt me niet verstandig, de gipsplaatschroeven moeten stuk voor stuk uit de band gedraaid worden en dan de andere schroeven weer in de band draaien.
In de tijd dat u alle schroeven vervangen hebt bent u met een gewone accu schroefmachine klaar met de gevelbekleding bevestigen.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Je kan ook lege banden kopen.
Ik ben bang dat het ontbreken van een verzonken kop het uittreden uit de band bemoeilijkt.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
4
11
10

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu