Balkkoppen rot herstellen

DaniR6

  • #1
Door lekkage in de badkamer zijn 3 balkkoppen op de eerste verdieping doorgerot waarvan 2 ook nog eens door de hout-of boommier zijn aangetast. Deze balkkoppen wil ik graag herstellen met het toepassen van een verbinding met een schuine las. Nu is mijn vraagof er ook gestut moet worden of zou ik gewoon balk voor balk kunnen herstellen zonder te stutten? De middelste balk is al helemaal door dus die kan sowieso al worden hersteld, maar de andere twee ben ik niet zeker van. Het probleem is dat ik beneden ook een houten vloer heb en een verlaagd plafond welke ik moet openmaken om te kunnen stutten. Op de houten vloer kan ik wel een plaat leggen en plafond zou natuurlijk open kunnen maar is het ook echt nodig vraag ik mij af?

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Stutten is zeker nodig. Zo te zien moet er aan dit plafond ook het nodige gebeuren, dus dat openmaken lijkt me niet zo'n probleem. Op de ondergelegen vloer leg je een flinke houten balk waar de stempels op komen. Een plaat is veel te dun.

Bij voorkeur/indien nodig onder die vloer doorstempelen.
 

DaniR6

  • #3
Ok dan ga ik ook geen risico`s nemen en gewoon stutten. Overigens is het oude riet gestucte plafond niet het plafond wat moet worden opengemaakt maat het valse plafond daaronder. Maar goed het zij zo, in ieder geval bedankt voor je antwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu