Badkamervloer tegelen lewisplaten of watervast multiplex

A

Anonymous

Gast
  • #1
In ons huis is de badkamer verplaatst naar een andere ruimte en is er een wc ingemaakt. Nu willen we de oude situatie herstellen en doen zich de volgende problemen voor waar ik graag antwoord op zou willen hebben:

De afmetingen van de ruimte is 1,75 bij 0.90 m., de wanden zijn tot op 1 m hoogte gestuct met zo'n ouderwetse soort glacee-laag, daarboven lijkt het me dat er witsel op zit. Er heeft zo'n granieten douchebak in gezeten, nu ligt er een houten vloertje.

Er wordt uitgegaan van de houten balken i.v.m. de hoogte van de vloer.
Wat kan ik nu het beste gebruiken voor de vloer lewisplaten of watervast multiplex? Ik wil daarop de gaan vloer tegelen.
Het liefst lijm ik tegels op multiplex, maar ik wil echter wel de beste oplossing.

De wanden : Kan ik dit zo laten en de muur boven de glacee-laag behandelen? Of is dit allemaal niet waterdicht? en hoe sluit ik de wanden waterdicht op de nieuwe tegelvloer aan?
I.v.m. de kleine ruimte wil ik zo weinig mogelijk verlies hebben bij de wanden, dus als ik wat aan de wanden moet doen, hoe kan ik dan het beste omgaan met het hoogteverschil tussen de stuclaag en de glacee-laag. Hoe behandel ik eventueel die glacee-wand voor ?

Kortom vele vraagjes!
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, bij voorbaat vast bedankt !
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Hallo Hans, het is goed mogelijk je vloer op watervast multiplex te tegelen, maar vele malen beter is een lewisplaatje met een dun laagje beton erop.

Het kost niet echt veel meer en is maar klein beetje meer werk. Je bent er voor de rest van je leven blij om als je deze methode gebruikt.

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu