Badkamermeubel maken - MDF jaren mee?

Vito

  • #1
Ik wil een badkamermeubel maken.Ik las op het forum dat iemand dit gedaan heeft van mdf en het 2x gegrond heeft en 2x geschilderd. Gaat dit echt jaren mee? Mijn meubel komt op de grond te staan vlakbij mijn douchehoek. Is er nog een ander materiaal? Ik wil als eindresultaat een glad oppervlak dus ik denk dat watervast verlijmd multiplex niet geschikt is. Wie heeft goede tips?
Vito
 

EdP

  • #2
Dat was ik denk ik.

Inderdaad, ik heb dat 7 of 8 jaar geleden van mdf gemaakt, rondom 2x goed in de grondverf en 2x afgelakt met een "krasvaste" verf. Het is nog als nieuw.

Ik moet er wel bij zeggen dat het meubel op het "droge" gedeelte staat, het is dus wel vaak vochtig, maar staat niet langdurig in contact met water.
 

Vito

  • #3
Bedankt voor je reactie EDP,
Ik durf het niet zo goed aan met mdf. Ik ben namelijk bang (aangezien het meubel dicht bij de douchehoek komt te staan) dat het meubel constant met water in aanraking komt, zeker het gedeelte dat op de vloer staat. Is er nog iemand anders met tips?
Vito
 

Toon

  • #4
Is er geen mogelijkheid om een hangend meubel te maken of wil je dat niet?
 

Torching Vark

  • #5
Wil je perse hout tot aan de vloer? Zou je anders metalen pootjes kunnen gebruiken?
 

Vito

  • #6
Ik wil 2 kastjes maken. 1 Kan ik inderdaad hangend maken voor bv handdoeken etc. In de andere kast wil ik de wasmachine verstoppen dus die moet echt wel tot op de vloer komen.
 

EdP

  • #7
Als je aan de onderkant bijv. zoiets als nylon glijdoppen voor stoelpoten vastmaakt, dan is het materiaal (wat je ook kiest) niet voordurend in contact met water op de grond. Idee?
 

Torching Vark

  • #8
De wasmachine misschien in zo'n waterbak zetten en daarop de kast bouwen? Wordt misschien een beetje gefabriceerd en heb nog nooit zo'n bak gezien, d'r alleen van gehoord. Maar wellicht brengt het op een idee.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Ik begrijp niet goed wat er mis is met multiplex, het is toch niet meer dan goed glad schuren ?
 

Vito

  • #10
Hey edp en Jan,
De glijdoppen optie klinkt mij wel goed in de oren. Ik denk dat ik hier wel iets mee kan. Vast bedankt.
Beste Jan,
Ik wil de kastdeurtjes hoogglans schilderen om een spiegelglad resultaat te verkrijgen. Als ik multiplex 2x grond en 2x aflak met tussen de lagen door schuren bereik ik dan dit resultaat? Vast bedankt.
Vito
 

Toon

  • #11
Neem dan wel een goed vullende grondverf.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Precies wat Toon schrijft, en de laatste laag schuren met waterproof schuurpapier korrel 400.
Dan kunt u de spiegel uit de badkamer verwijderen :wink:
 

Vito

  • #13
Toon en Jan,
Hartstikke bedankt, ik ga ermee aan de slag.
Vito
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
Even voor de zekerheid, met de laatste laag bedoel ik de laag voor de laatste verflaag.
 

Vito

  • #15
Had ik begrepen, anders glimt mijn deurtje nog niet. Dank je wel Jan
 

Timmy01

  • #16
Misschien heb je al lang een oplossing maar toch wil ik de mijne nog even toevoegen. Wij hebben ook een vrij kleine badkamer, het eerste meubel wat ik kocht was na 3 maanden al aan het kromtrekken ( nieuwwaarde 700 euro. De leverancier heeft een nieuwe gegeven weer problemen. Nu heb ik zelf maar een oplossing gezocht. ik mijn meubel gemaakt van betonplex. Dit word in de bouw gebruikt als betonmal. Het is helemaal glad en absoluut waterbestendig. Je moet het wel voorbehandelen met een primer, het is heeft een kunststofachtige buitenkant. Daarna kan je het met een roller verfen of spuiten.
 

Vito

  • #17
Hey Timmy01,
Ik ben eigenlijk nog steeds een beetje aan het brainstormen. Nu je het zegt, betonplex is denk ik een goede optie. Sterker nog, ik heb in mijn schuur nog een paar platen staan. Ik was alleen bang dat dit materiaal niet goed te schilderen was ivm hechting van de verf.
Bedankt voor je reactie, Vito
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu