Badkamer vloer vragen

VonKlap

  • #1
Hallo mensen.
Ik wil een badkamer op de eerste verdieping gaan bouwen..huis bouwjaar 1912..dus houten plafond constructie...

Ik wil een 5 cm vloertje storten inclusief lewisplaat..dit is niet genoeg om de afvoerpijpen er tussen te plaatsen, onder de lewisplaten is een ruimte van 19 cm.kan ik de afvoer(en) dwars door het vloertje en de lewisplaten installeren? hoe krijg ik dat waterdicht?.

Het plafond is een mooi stuc plafond daarom moet de toiletfvoer buis worden omgeleid.
De toiletafvoerbuis moet onder het vloertje (lewis) dwars door 3 hoofdbalken worden geboord? is dit wel verstandig? wordt mijn plafond constructie dan niet verzwakt?.. de balken zijn 190 *75 mm, de afvoerbuis is 110 mm.. en kan ik haaks om (naar beneden) met een toilet afvoer buis? ik wil een tekening bijvoegen..euh hoe doet men dat?
...alvast iedereen bedankt voor advies..

Willy VonKlap
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Afvoeren door lewisplaten kan je afdichten met purschuim.
Die afvoer door je balken boren lijkt me niet verstandig, behalve als je op een andere manier de balken kan verstevigen.
Haaksom naar bebeden is geen probleem.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
VonKlap schreef:
De toiletafvoerbuis moet onder het vloertje (lewis) dwars door 3 hoofdbalken worden geboord? is dit wel verstandig? wordt mijn plafond constructie dan niet verzwakt?.. de balken zijn 190 *75 mm, de afvoerbuis is 110 mm..
Gaten van deze afmetingen in deze balken boren/zagen kan gewoon niet zonder dat de boel naar beneden komt.
Is er geen mogelijkheid de pijp parallel aan de balken te laten lopen en dan in de hoek langs een muur/wand een koof te maken ?

Tekeningen en foto's opsturen staat beschreven bovenaan in de rubriek.
 

BeeTeeWee

  • #4
Je zou serieus moeten overwegen of je het toilet niet dichterbij de standleiding kunt brengen, je moet de badkamer toch nog aanleggen. Het inzagen van drie balken is absoluut geen optie. Zo'n zwaluwstaartvloer met 5 cm beton staat dan weliswaar bekend als een lichtgewicht constructie, maar alles in het leven is relatief. :D

Vergeet niet dat je straks op die betonvloer ook nog een bad met een volwassene (of met z'n tweeen :P ) in een slordige 100 liter water wilt plaatsen. Je gaat met bad en al door je stucplafonds, dat weet ik zeker.

Als je de indeling niet kunt of wilt aanpassen aan die dikke afvoer, zou je een sanibroyeur kunnen overwegen. Die vermaalt de boel eerst zodanig, dat ie de boel via een veel dunnere afvoer kwijt kan. Succes ermee!
 

Arjan'74

  • #5
Wij hebben exact hetzelfde dilemma gehad, maar ik heb net zolang gepuzzeld op de indeling van de bovenverdieping dat we met het toilet eenvoudig op de standleiding aan konden sluiten. De doucheafvoer loopt nu wel ingewikkelder, maar die afvoer is veel minder dik.

Andere alternatieven zijn idd de koof, of een vermaler. Maar dat laatste moet je niet willen.
 

Fiesiekus

  • #6
Arjan'74 schreef:
Andere alternatieven zijn inderdaad de koof, of een vermaler. Maar dat laatste moet je niet willen.
:?: Waarom niet
 

Arjan'74

  • #7
Volgens mij kauwend die dingen alles klein voordat het door de afvoer past. En het lijkt mij heel vervelend als je bijvoorbeeld 's nachts naar het toilet geweest bent dat je daarna nog een tijd lang de vermaler hoort werken.

Maar misschien is dat wel geen probleem hoor. Feit is wel dat je met een veel kleinere doorvoer kunt werken. Maar het lijkt mij zo'n noodoplossing als het écht niet anders kan.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #8
Er is al een keer een uitgebeid onderwerp geweest over toilet met vermaler, waarin ook het aspect geluid naar voren kwam:

Toilet zonder afvoer

Omdat de vraag van topicstarter geheel niet daarover gaat, stel ik voor hier geen verdere discussie te voeren over dergelijke toiletten.
 

BeeTeeWee

  • #9
Volgens mij haalde ik een dergelijke oplossing dan ook alleen aan voor het geval de indeling niet kan worden gewijzigd. No offence.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu