Badkamer verven (isolatiemateriaal zichtbaar)

Hepp

  • #1
Dag klusidee forum,


Misschien moet deze trouwens naar Muren, wanden en plafonds...

Ongeveer 3 jaar geleden een huis gekocht waarbij het lijkt (woning is +- 6 jaar geleden nieuw gebouwd en opgeleverd) dat er over de basis bouw (spuitlaag) verf niets is gedaan in de badkamer.

Het ziet er nu inmiddels uit zoals in de afbeeldingen te zien, op een aantal plekken zie je het groene isolatiemateriaal al door de verf heen en er komen steeds grotere stukken af.

Heb nog Sikkens Alphatex IQ staan (ook bruikbaar voor badkamers).

Vraag is nu vooral, wat moet ik met de stukken doen waar het isolatiemateriaal zichtbaar is. Zo veel als mogelijk de verf weghalen? Er gewoon "overheen" schilderen? Ben bang dat doordat de verflaag los zit, bij er overheen schilderen het wellicht niet hecht, dus zat er zelf aan te denken zo veel mogelijk loszittend verf te verwijderen.

Zijn er nog andere tips? Zou beetje zonde zijn om alles te verven en dan over een paar manden dat het alsnog weer los komt.

Suggesties welkom!

 

CV__

  • #2
Dat is geen isolatiemateriaal maar iets van gipsplaat ofzo.

Wordt wel gebruikt als binnenspouwblad..
 

Hepp

  • #3
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat het direct de gipsplaat is. Blijft de vraag open hoe dit beste aan te pakken :-) dank voor de aanvulling
 

Hepp

  • #4
Lijkt me dat afsteken en opnieuw verven het beste is. Zijn er nog handige manieren voor het afsteken?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Is dat groen niet het bekende geisoleerde dakpaneel of dakbeschot uit Gemert.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Afsteken wat los zit met een gebruikt plamuurmes en opnieuw laten spuiten of sauzen of bijwerken met dat spul uit een spuitbus.
En meer en meer en meer ventileren.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu