Badkamer tegels waterdicht maken

Jasper1978

  • #1
Hallo,

ik vermoed dat de geglazuurde tegels of de voegen in mn douche niet geheel waterdicht zijn. dit omdat aan de andere zijde van de (kalksteen) muur ik een schimmelvlek heb. bestaat er een middel om dit te "impregneren" zodat het geheel waterdicht word?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Op welke hoogte zit die plek ?

Als dat op de hoogte of iets lager zit dan de kraan lekt de aansluiting van de tegels achter de rozetten waarschijnlijk.
 

Jasper1978

  • #3
Het zit niet in een wand waar leidingen zitten. Het zit op ong 30 cm van de vloer
 

Pirke

  • #4
Ik weet niet de vraag nog actueel is?
Is het een oudere badkamer of is hij recent vernieuw?
In het laatste geval zou ik even contact opnemen met je tegelzetter.

Een geglazuurde tegel is waterdicht. Goede voegen ook.
is het zaakje nog goed afgekit ter hoogte/breedte van de vochtplek?
 

Jasper1978

  • #5
Nee, de badkamer is ouder, denk rond 2000 geplaatst.
zover ik kan zien zijn de tegels nog goed en ook de voegen. maarja een klein scheurtje kan al de boosdoener zijn. wel is er bovenaan een randje van ong. 5 cm niet getegeld, maar dan had ik de plek hoger verwacht.
ik weet dat er hier geen merken genoemd mogen worden. maar bestaat het spul dat ik zoek überhaupt?
 

Pirke

  • #6
Jasper....wat jij zoekt kent ik in elk geval niet. Wil niet zeggen dat het er niet is.
Maar ik heb het niet over tegelvoegen....ik vroeg of je kitnaden nog goed waren?
 

Jasper1978

  • #7
Zover ik kan beoordelen zien die er wel goed uit. hoe is dat te testen?
 

Baksteentje C.

  • #8
Zou het wellicht ook aan de leidingen zelf kunnen liggen? Dat er misschien ergens achter de tegels een lek is ontstaan en dat er zodoende schimmelvorming opdtreed?
 

Pirke

  • #9
Door goed te kijken of de aanhechting nog overal goed is....en of er geen gaten zitten/stukken ontbreken.
Je kunt met je vingers er een beetje mee spelen....dan zie je wel wat de kit doet.
Wel met je neus letterlijk bovenop gaan hangen.
Mocht de aanhechting niet meer goed zijn , dan vermoed ik dat er ook schimmel achter de kit zal zitten.

Vooral vrouwen hebben de neiging kit nat een beetje zwart verkleurt heel goed te poetsen....wat dan weer funest kan zijn voor de kitlaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu