Badkamer eerst stucen onder tegelwerk of niet

Drommels

  • #1
Beste Klussers,

Binnenkort willen ik onze badkamer gaan verbouwen, er worden een aantal zaken gedaan:
Bestaande vloer wordt een kleine meter verlengt de gang in
2 deuren die nu in de gang uitkomen en dadelijk in de badkamer worden dicht gemaakt met gipsblokken.
Verlaagd plafond plaaten, dit wil ik stucen dus kies voor stucplaat.

Ik heb al gelezen dat alle hoeken, randen en doucheputjes dichtgemaakt moeten worden met kimband, neem aan dat het dus ook geen kwaad kan de overgangen tussen gipsblokken en bestaande wanden van kimband te voorzien.
Maar wat moet ik verder doen met de vloer en wand voordat er getegeld kan worden? De gehele ruimte stucen, of is dat niet nodig en hoeft er enkel een waterdichte voorstrijk aangebracht te worden voor het tegelen?

Graag tips.
 

Marcn88

  • #2
Het ligt eraan hoe vlak de muren nu zijn en hoe ze nu zijn afgewerkt en hoe goed die laag vast zit mocht er overheen getegeld kunnen worden, er zal neem ik aan ook leidingwerk in de wanden moeten komen tbv elektra,water,cv
plaats anders is een paar fotos dit zegt vaak meer dan 1000 woorden
 

Drommels

  • #3
Er zitten nu ook tegels op de wand, die ga er uiteraard eerst af, dan zal ook blijken hoe de laag eronder uit ziet.
Leidingwerk wordt ook iets verlegd inderdaad, daarvoor moeten sleuven wordt gezaagd en daarna weer afgesmeert.
Als alles eraf is zal ik een foto plaatsen, dat zegt inderdaad meer.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu