Bad plaatsen: steunen op gasbeton wandje?

Juul..

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb het gasbeton wandje voor mijn bad afgebroken om een lekkage op te sporen. Deze moet ik opnieuw op gaan bouwen. Nu heb ik gezien dat bovenop het gasbeton wandje een laag specie aangebracht zat waarin het bad is gezet. Zo heeft het bad wat steun aan het gasbeton wandje. Mijn vraag is: is dit nodig? Het bad staat op poten, die tot aan de houten lat lopen die je op de foto onder de rand van het bad ziet zitten. Ik begrijp dat je tegen de muur een lat plaatst waardoor het bad niet kan zakken, omdat anders de kitnaden niet zullen houden. Maar aan de voorzijde zit toch geen kitnaad, en in principe zal het bad zijn steun van de poten en de houten lat moeten halen. Voor mijn gevoel is het gasbeton wandje puur cosmetisch en hoeft het bad hier niet op de steunen. Ik zou dit graag wel bevestigd willen hebben voordat ik er aan begin.

Mocht het wel nodig/wenselijk zijn: plaats je dan idealiter het gasbetonwandje met daarop een goeie laag cement onder een leeg bad of onder een vol bad (ivm met doorzakken)?

Zie onderstaande foto.

 

Roykes

  • #2
Hangt een beetje af van de rest van de afsteuning van het bad.

ik zou het wandje terug opbouwen en dan met een voegspijker of iets dergelijks de gleuf tussen het bad opvullen met cement. dan is het zoals het was en kan er bijna niks fout gaan.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu