Bad afkitten

Wouter1973

  • #1
Nu heb ik reeds voor de tweede keer problemen met het afkitten van mijn ligbad.

Bij het (kunststof) bad heb ik tot twee keer toe de oude kit verwijderd, zowel de muur als de badrand licht opgeschuurd en behandeld met kit-primer. Daarna sanitair-kit aangebracht.

Dat gaat allemaal prima, maar beide keren scheurt de kitrand los van het kunststoffen ligbad zodra ik het bad vul met warmwater. Ik begrijp dat kunststof (behoorlijk) uitzet door warmte, maar is hier geen oplossing voor?

Het lijkt wel of de kit niet goed hecht op het bad, ondanks schuren en primer.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Voor zover mij bekend, is zo'n primer vooral bedoeld voor hechting op hout e.d. Ik heb bij sanitair afkitten nog nooit een primer gebruikt, wel van te voren heel goed ontvet! Voor metalen gebruik ik dan thinner, maar dat tast het acryl aan...

Je zou het kunnen proberen met Siliconenkit voor Acrylbaden, is daar dus speciaal voor gemaakt. Voor gebruik zonder primer!

Denk eraan na het (opnieuw dus) schuren van de rand deze dus goed vet-en stofvrij te maken met een tissue met een beetje wasbenzine. Wasbenzine is hiervoor denk ik het beste, ontvet goed terwijl het het kunststof weinig aantast. Geen grote hoeveelheden benzine morsen op het acryl, dan wel aantasting!

Geen terpentine daarvoor gebruiken, dan wordt het juist vettig.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Laat het bad eerst driekwart vol lopen met water van dezelfde temperatuur die u normaal gebruikt, kwartiertje wachten en dan afkitten.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu