Avanta rookgasafvoer

MR.Jolly

  • #1
Beste klussers,

Ik heb een appartement op de 2e verdieping en wil hier een CV plaatsen.
Er zitten nog 2 verdiepingen op, maar er loopt wel een schacht vanaf de 2e.

Hier kan ik mijn rookgas eventueel via afvoeren, alleen de lengte tot aan de schoorsteen is een zegmaar 10 m.
Kan dit i.v.m. condens etc?
Zuurstof haal ik weg via de 2e verdieping.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik denk dat dit een vraag is voor de VVE of de verhuurder, u mag meestal niet zomaar een afvoer van een ketel door een schacht laten lopen.
Hiervoor is dan toestemming van de VVE nodig, zonder toestemming plaatsen kan betekenen dat u alles weer moet weghalen.
 

MR.Jolly

  • #3
Het pand is gekocht en er is inderdaad sprake van een VVE van welgeteld 3 eenheden.

Toestemming is reeds verleent. Mijn idee was om de buis van de rookgasafvoer in zijn geheel door te trekken naar de schoorsteen op het dak.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Flexibele rookgas gebruiken,houd wel rekening of uw toestel dit aan kan.


Raadpleeg uw installatie voorschrift.
 

Chathanky

  • #5
Waarschijnlijk kom je met een concentrische pijp ook wel uit dan komt je aanvoerlucht ook vanaf je dak. Tevens verbetert dit je ketelrendement.

De mogelijkheden en de maximale lengte geeft Remeha duidelijk aan.
Neem deze van te voren even goed door.
Zuurstof haal ik weg via de 2e verdieping.
Toch wel van buiten als dit je besluit wordt?
 

Xr8

  • #6
Met een avanta moet dit zonder meer mogelijk zijn. Deze ketel is ook te gebruiken als high pressure, je kunt dan met dunne rookgasafvoeren werken. Zie de handleiding.

Succes.
 

MR.Jolly

  • #7
Het moge duidelijk zijn. Inderdaad ook gewoon de handleiding bestuderen.
Er bestaan hier veel verschillende meningen over.

Concentrische pijp, dat is zo'n dubbelwandig ding?

Handleiding er inderdaad bij en misschien voordat de afvoerbuis naar boven gaat....hij gaat eerst nog 1,5m opzij een condensopvanger tussenplaatsen?

Komt helemaal goed! Bedankt voor uw tips
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #8
Als u een 50 mm afvoer neemt moet het toestel daar wel op afgesteld worden in het programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu