Automatisch ontdooien: nodig bij koelkast zonder vriesvak?

Cerberusâ„¢

  • #1
Ik heb gehoord hoe automatisch ontdooien werkt. Mijn oude koelkast met vriesvak had altijd een grote ijsklomp aan het vriesvak hangen, dat was vreselijk.

Mijn vraag is: heeft een koelkast zonder vriesvak ook baat bij automatisch ontdooien? Zo ja, hoe erg is het om de koelkast af en toe zelf te moeten ontdooien?

Ik heb nog nooit een koelkast zonder vriesvak gezien met aangekoekt ijs aan de achterwand, maar misschien is dat toeval.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zolang er geen ijs zichtbaar is in de koelkast hoeft er niets ontdooid te worden, de moderne kasten regelen dat zelf.
Oudere koelkasten moesten regelmatig handmatig ontdooid worden.
 

Cerberusâ„¢

  • #3
Dank voor Uw antwoord. Wat denkt U: als ik een vijf jaar oude Indesit-koelkast tweedehands zou kopen, zonder vriesvak en zonder automatische ontdooiing, zou ik die dan waarschijnlijk regelmatig moeten ontdooien? Ik probeer me even voor te stellen of automatische ontdooiing het de moeite waard maakt om toch een nieuwe te kopen.
 

Storingsmonteur

  • #4
Automatische ontdooiing maakt een koelkast alleen maar zuiniger, Koelkast zonder ontdooiing werkt echter niet slechter.
 

Cerberusâ„¢

  • #5
Dank voor Uw antwoord. Dus als een koelkast maar een goed energielabel heeft, maakt automatische ontdooiing niet zoveel uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu