ATAG Q-solar - stroring E69; daarna d--A en E04

Ebtan

  • #1
Toen ik bezig was om wat instellingen in het INFO hoofdstuk te bekijken kreeg ik plotseling errror E69; voorzover ik kan nagaan wordt de code getoond als de lintkabel (naar de het display?) defect is. Ik heb geprobeerd om de kabel in/uit de printplaten te bewegen in de hoop een slechte verbinding te verhelpen. Nu geeft het display aan d--A; als je dan STORE ingedrukt houdt zie je COPY en dan springt het display op E04. Wat is er aan de hand? Is het probleem inderdaad de lintkabel? Of is er meer aan de hand? Ik kom niet meet via de code C123 in het ERROR hoofdstuk om alle meldingen te bekijken. help..!
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #2
E04 is standaard na d--A / COPY, dan gewoon op reset voor
2 sec duwen...en kijen wat hij dan gaat doen
 

Ebtan

  • #3
Hij springt dan na 5sec. weer terug naar d--A
 

Ebtan

  • #4
Zou het de bandkabel kunnen zijn? Het lijkt me niet een onderdeel om stuk te gaan.
 

Ebtan

  • #5
De bandkabel is goed. Die heb ik doorgemeten. Altijd goed om te weten wat het niet is..
 

Ebtan

  • #6
Is er nog iemand op het forum met een goed idee? Of zal ik de monteur maar bellen?
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #7
Beetje late reactie...maar was het hele weekend druk.

Je hebt toevallig niet beide printjes gewisseld?
Want het lijkt erop dat er geen data meer in zowel je
stuurautomaat als ook in je displayprint zit
Als dat zo is, kan alleen Atag dit opnieuw installeren
 

Ebtan

  • #8
Ik ben blij met je bericht. Ik snap niet hoe dat dan is gekomen. Ik was aan het scrollen door het INFO menu (zie hierboven). Daarna eerst 1x E69 en toen E04. Er is denk ik geen verband met het bovenste schroefje dat niet meer vast kan. Hierdoor zit het display een beetje los. Kan ik dat dan zelf met ATAG regelen?
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #9
Nee, dient via een dealer/installateur geregeld te worden,
want fabrikanten sturen geen rekeningen naar particulieren.

Ben wel benieuwd wat ze gaan ontdekken
 

Ebtan

  • #10
Er komt een ATAG monteur langs. Bij mijn type Q-solar komt het zeer sporadisch voor dat tijdens het scrollen in het INFO menu dit verschijnsel optreedt en de software vastloopt. Er moet dan nieuwe software worden ingelezen (de eprom houdt het niet vast) en opnieuw geactiveerd. Wel verbaasd dat dit naar hun zeggen geen gratis service is... Ik hoop dat het daarmee is opgelost. Zo niet dan meld ik me hier weer. Bedankt voor de reacties.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Natuurlijk te gek om los te lopen dat u dit moet betalen, Ataq heeft een softwarefout en laat de klant er voor opdraaien.
Kijk eens op https://www.klachtenkompas.nl/ en vul uw klacht in, fabrikanten hebber er een grondige hekel aan daar op te staan.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #12
Dan is het wel heel sporadisch.....wij hebben ook een aantal
van de Q-solar in onderhoud...maar wij hebben het nooit gehad,
en wie heeft aangegeven dat er een rekening volgt? Atag
of je dealer? :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu