Atag e32c met brainQ en opwarmen woning met vloerverwarming

Maxx.smit

  • #1
Heb sinds kort een nieuwe ketel geinstalleerd de Atag E32c met de brainQ thermostaat.

de installatie splits zich bij de ketel in 2 groepen 1 naar de voorzijde van de woning met daarop een 5 tal radiatoren (3 slaapkamers en 2 stuks in de voorzijde woonkamer 60m2)
de andere groep gaat naar de achterzijde van de woning waar 4 radiatoren op zitten en 1 vloerverwarming met 6 groepen. 1 van deze radiatoren zitten in de badkamer en 1 in een slaapkamer 1radiator zit in de bijkeuken en 1 stuks in de keuken welke in verbinding staat met de woonkamer.

het volgende probleem doet zich nu voor.

bij het instellen van de thermostaat via een klokprogramma dat het om 17.00 uur 20 graden moet zijn duurt het na 17.00 uur nog tot 19.30 uur voor het een beetje warm wordt.
het water wordt niet warmer dan ca. 45 graden, je zou toch zeggen als het 19 graden is en je vraagt om 21 graden dat het water toch gelijk op minimaal 60 graden gaat verwarmen ( de parameter 2 staat op 02) dus 70 graden.
tevens doet zich het probleem voor dat de 2 radiatoren onder op dezelfde groep als de vloerverwarming niet warm worden maar koud blijven.
zodra ik de vloerverwarming terugzet tot 20 graden (dus eigenlijk uit zet)
stijgt de watertemperatuur tot60-65 graden en worden de radiatoren warm tevens voelt de retour leiding ook warm aan (die koud blijft bij ingeschakelde vloerverwarming.ik heb altijd gedacht dat dit een capaciteitsproleem was en heb daarom ook een nieuwe ketel van 32 Kw geplaatst echter lost dit niks op. er moet iets anders aan de hand zijn

wie heeft een oplossing?
 

Maxx.smit

  • #2
Waarschijnlijk heb ik het probleem al zelf opgelost.

de pompcapaciteit op de ketel stond maar op 25%.

via het parametermenu gezet op 80% (voorlopig)
nu worden alle radiatoren goed heet en wordt de watertemp ook gelijk 70 graden. met de thermostaat van de vloerverwarming op 40 graden.

even afwachten wat er morgen overdag met het klokprogramma gebeurt om 17.00 uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu