Aluminium op glas plakken/kitten

Hharbers

  • #1


In mijn terrasoverkapping heb dakraam gemaakt.
Glas ligt onder afschot los op rubber celband op de opstand.
Glasplaat is dubbel glas 2 zijdig zijdig gelaagd dus die waait niet weg.

Als randafwerking en druipneus heb ik aluminium hoekprofiel op maat gemaakt.

Hoe kan ik beste het profiel vast zetten op glas.
Glaskit
Dubbelzijdig foamtape
Polymax kit

Glas op laagste punt blijft altijd wat water / vuil achter de profiel rand. Is extra afkitten noodzakelijk
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Glaskit.
Als er al kit op het laagste punt zit niets aan doen, kit over kit wil niet goed, dat laat los en er komt nog meer vuil tussen, anders gewoon een laagje kit.
 

Hharbers

  • #3
Nu zit er niks op. Profielen liggen nog los erop voor de foto's en om te kijken of ze passen.

Als ik glaskit gebruik heeft een minimale dikte nodig?
Als ik rups kit op glas doe en ik druk profiel aan dan duw ik alle kit er onder uit.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Een afplaktape op het glas voor je gaat kitten, de overtollige kit komt op de tape die kun je er zo weer af trekken.
Daarna even afstrijken.
Hou ongeveer 2 mm dikte aan, de kit moet nl. de werking van glas en aluminium kunnen opvangen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Hharbers schreef:
Glas ligt onder afschot los op rubber celband op de opstand.
Glasplaat is dubbel glas 2 zijdig zijdig gelaagd dus die waait niet weg.
Ik vind het verstandig het toch maar te bevestigen. Er kan best wat windzuiging optreden. Dan ben je je mooie ruit zo kwijt al dan niet met schade waar het ding terecht komt.
 

Hharbers

  • #6
Jan schreef:
Hou ongeveer 2 mm dikte aan, de kit moet nl. de werking van glas en aluminium kunnen opvangen.
Een kennis gaf tip om eerst strookjes dubbelzijdige trespa tape te plakken en daar langs de glaskit. Zo zou je de 2mm kit dikte blijven houden omdat de foam band ook par mm dik is .

Zou dat werken?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Dat kan ook maar dan zal de ruimte tussen glas en aluminium groter moeten zijn dan 2 mm om een goede kitnaad te krijgen, met afkitten krijg je alleen een smalle laag kit, met kit i.p.v. tape is de vulling veel beter.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu