Afzuigkap/luchtcirculatie vervangen

StuartvB

  • #1
Hallo Allemaal,

Sinds kort woon ik in mijn eerste zelfstandige woning ipv. een studentenkamer. De afzuigkap is defect en dit zal ik zelf moeten (laten) vervangen. Omdat ik vrij handig ben wil ik dit zelf doen maar omdat ik geen ervaring heb met afzuigkappen en luchtcirculatie wilde ik even een topic openen op dit forum.

Boven de afzuigkap zit een rooster van de algemene luchtafvoer van de woning. De afzuigkap heeft een eigen luchtpijp naar buiten als ik het goed heb (kan iemand dit misschien bevestigen?? :wink: ) Naast de afzuigkap zit een knop die volgens mij voor de algemene luchtcirculatie is maar omdat de afzuigkap defect is weet ik niet of deze ook hier invloed op heeft.Ik las dat er verschillende opties zijn voor afzuigkappen:

- Met eigen motor en eigen afvoer
- Zonder motor en aangesloten op de algemene luchtafvoer
- Mét motor en op de algemene luchtafvoer (?)

Nu ben ik aan het twijfelen welk type afzuigkap ik zal nemen. Ik durf niet zomaar een afzuigkap zonder motor op de algemene luchtafvoer te monteren al zou dit wel het makkelijkst zijn. Misschien is zelfs de huidige afzuigkap zonder motor hier op aan te sluiten? Het vervangen van de motor is volgens mij niet rendabel en daarnaast is ook de verlichting stuk. Ik denk dat het dus de bedrading/electriciteitsvoorziening is. Mocht dit toch snel te controleren/repareren zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor alle tips en adviezen!



 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu