Afwerken gipsplaten hoek

IChouffe

  • #1
Hallo allemaal,

Ik wil graag een hoek van gipsplaten afwerken. Het is een 90 graden hoek van afgesneden platen waarbij één plaat tegen de andere plaat staat (zie tekening). Ik wil de platen niet stucen maar wel schilderen. Wat voor hoek kan ik het beste aanbrengen die het dunste resultaat oplevert?

Ik heb wat gelezen op het forum en kwam flexcorner tegen. Met wat voor materiaal (lijm oid) zet ik die het beste vast?

Of kan ik beter een hoekbeschermer nemen? Moet ik dan een flauwe hoek in de gipsplaten schuren zodat de hoekbeschermer als het ware in de gipsplaat?

Alvast bedank!

Groet, Jan
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Bij afgeschuinde gipsplaten valt het profiel er precies binnen. Anders gewoon schuin wegstucen. Kan met flexcorner of een dun stucprofiel. Beide kan bv. met F&F.
 

IChouffe

  • #3
Alright, thanks! Ga ik proberen.

Groet, Jan
 

Gipswerken

  • #4
Beste Jan,


Een micro mesh hoekprofiel inwerken met gyproc Jointfiller. Deze hoek moet je 2 maal inwerken met de jointfiller en met een spackmes uitvlakken. Indien nodig bijschuren met 120 en 220 papier.
Dit is de mooiste manier om zo een hoek af te werken.

Mvg,

Kenneth

link naar website verwijderd, zie forumregels - mod
 

JolleS

  • #5
Als je flexcorner gebruikt, moet je dit dan ook nog vlak plamuren of zo? Zie je anders de tape niet zitten?

Ik zag bij de mesh corner dat de hoek een bolle ronding is. Op een instructie video wordt na gebruik van joinfiller de metalen ronde bolle hoek weer kaal gestreken zodat het metaal zichtbaar is.

Hoe kun je zo’n hoek het beste afwerken zodat ik het dan met latex kan verven?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Latex hecht gewoon op het metaal van de hoek.

Op de flexcorner het beste een dun laagje stuc. Maar ik heb het maar weinig gebruikt, en het is niet heel strak geworden.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu