Afvoer wastafel aansluiten op cv of beluchter standleiding?

Mctakes

  • #1
Beste experts,

Ik heb een vraag over het aansluiten van de afvoer van mijn wastafel op zolder. Ik kon het antwoord ook niet helemaal vinden in dit https://www.klusidee.nl/Forum/topic/afvoer-verstopt-tekening.27422/ topic dus vandaar opnieuw.

Zie de foto's onder.

Ik wilde het oorspronkelijk aansluiten op plaats C maar dan ben ik bang dat ik de sifon tussen B en C leegzuig als ik de wastafel gebruik.

Waar, A, B, C of D (beluchter/ontluchter standleiding) kan ik het best mijn afvoer van mijn wastafel (inclusief sifon) op aansluiten denken jullie?

Opnieuw, veel, veel dank voor de ondersteuning!

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Twee sifons achter elkaar gaat niet werken, dus A en B vallen af. C lijkt me geen makkelijke plek om bij te komen. Dus als je vanuit de wastafel makkelijk bij D kan komen zou dat mijn voorkeur hebben.
Eventueel kan je daar een zadelstuk voor gebruiken.
 

Mctakes

  • #3
Frank, dank voor je snelle reactie! Levert het geen problemen op bij D ivm ontluchting/beluchting (geen idee wat het verschil is??) voor de rest van het huis?

Dat zadelstuk is in ieder geval een mooie oplossing!

Gr. Michèl
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #4
Je hoeft toch je sifon niet aan te sluiten van je wastafel? Gewoon afvoer van wastafel rechtstreeks op A.

A door de midden zagen, T-stuk er tussen en klaar.

Of bovenop nieuw T-stuk maar ik denk dat je dan te hoog uitkomt.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Nee, geen probleem, de afvoer van je wastafel zal niet de hele pijp volzetten met water en dan de beluchting afsluiten.
 

Mctakes

  • #6
@Frank: dank, geen probleem dus (ik zie eigenlijk ook niet waarom, alles komt immers uit op die standleiding).

@Cyruse:
Je hoeft toch je sifon niet aan te sluiten van je wastafel? Gewoon afvoer van wastafel rechtstreeks op A
Klopt, dat dacht ik ook al. Sifon is dan inderdaad niet nodig.

Ik ga voor oplossing D. De weg hiernaar toe is immers het kortst. En het zadelstuk is super!

Dank heren, ik kan weer met een gerust hart verder.

Gr. Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu