Afvoer wasmachine kan hoeveelheid water niet aan

Nick93

  • #1
Hallo allemaal,

Sinds januari heb ik de sleutel van mijn nieuwe woning, Nu wou ik voor het eerst een wasje draaien maar blijkt het dat de afvoer de hoeveelheid water niet aankan.

Ik heb al gekeken of de leiding verstopt was dit lijkt mij niet het geval. Ook heb ik heet water in de afvoer gedaan en word de afvoer gewoon warm.

De diameter van de afvoer is 40mm.

Ik zal ook even een foto toevoegen hoe de situatie nu is.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten Nick
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik zie dat bij het waterslot het water toch iets omhoog moet worden gepompt.
Misschien helpt het als je dat stukje omhoog kan verlagen.
Het waterslot zou je ook recht onder de buis waar de slang in hangt kunnen lijmen.
Nog een puzzelen. Probeer dat waterslot zo laag mogelijk te plaatsen zodat er meer water in-en door de staande buis kan met zo weinig mogelijk bochten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
De inlaatcombinatie verplaatsen, zie de rode pijl.
De afvoer van de inlaatcombi hoger maken, gele pijl.
De sifon zit verkeerd, nieuwe aanleggen, blauwe pijl.
Zo te zien is de afvoer naar de wasmachine 32 mm dik, dat is te weinig dus niet alleen een nieuwe sifon maar ook nieuwe afvoer van 40 mm.
Ik kan het niet goed zien maar als de afvoer in de vloer 50 mm is dan de afvoer naar de wasmachine ook 50 mm maken.

 

Nick93

  • #4


Goedenavond! Bedankt voor jullie reacties!

Nu heb ik zelf bovenstaande bedacht ik hoop dat jullie mij begrijpen anders zal ik het uitleggen.

Nu hoop ik of jullie kunnen zien of mijn tekening zal gaan werken, Ik heb hier namelijk niet erg veel ervaring mee
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Dat moet zo kunnen met de juiste maten buis.
Kunnen de twee bochten van 45 graden er niet tussenuit, gewoon de pijp recht door laten lopen.

De inlaatcombinatie moet ook nog naar boven verplaatst worden, rode pijl, anders kan de pijp nog overstromen omdat hij te laag zit.
De afvoer moet zo hoog mogelijk onder de inlaatcombi zitten, gele pijl.
 

Nick93

  • #6
Dag Jan,

Ik heb net even zitten kijken, Die 2x45 bochten kunnen er wel tussenuit. Dan komt de sifon alleen veel meer naar links te zitten en recht onder de afvoer van de wasmachine.

Het water komt uit de pijp wat vast zit aan die van wasmachine dus welke naar de cv loopt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Dat is prima, de afvoer moet n.l. zo weinig mogelijk hulpstukken bevatten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu