Afvoer wasmachine inkorten?

Judithklust

  • #1
Hoi
Ik zou graag de afvoer van mijn wasmachine inkorten zodat deze niet boven de wasmachine uitkomt. Ik lees dat deze 80 cm boven de vloer moet komen. Onze afvoer zit 80 cm boven de horizontale leiding (deze loopt boven de vloer dus).
Ik zou hier uit concluderen dat ik m niet verder kan inkorten, maar zou het toch graag bij jullie checken. Zie ook de foto.
Hoor graag jullie reacties
Groetjes Judith

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Hoe loopt de leiding verder achter dat witte schotje linksonderin?
 

Judithklust

  • #3
Hij loopt onder keukenkastjes door naar buiten en dan naar beneden (links in e hoek)
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Ik zou er even wat moeite in steken om die buis fatsoenlijk met 1 cm afschot per meter over de hele lengte in één rechte lijn te leggen.
Dan ben je die rare bochtjes ook kwijt, dat geeft ook alleen maar weerstand.
Voorheen liep hij waarschijnlijk ook al zo alleen kwamen toen de pootjes van de keuken er voor.
Alles even weghalen, een plank tegen de muur onder keukenblok plaatsen zodat je daar makkelijk wat beugels in kan schroeven. Het lijkt nu ook alsof de leiding in de hoek te diep zit en tegenloop heeft.
 

Judithklust

  • #5
Bedankt Frank voor je hulp! We wonen alleen in een huurhuis, dus gaan er verder niet teveel moeite insteken (de huisbaas helaas ook niet). Ik denk dat ik de hoogte van de afvoer dan maar beter zo laat?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
OK, tja, wat je ook kan doen is de afvoer inkorten tot de hoogte die jij wenst. Gaat het niet goed en komt het water er aan de bovenkant uit dan verleng je hem weer met een sok en het stukje pijp wat je er af hebt gezaagd.
En check even of die leiding helemaal in de hoek wel afloopt, anders blokje eronder.
 

Judithklust

  • #7
Dankje voor het meedenken!👍🏻
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu