Afvoer Toilet (110mm) aansluiten op standleiding 100mm

Satoshi

  • #1
Hoi Klussers,

Tijdens de renovatie van onze badkamer liep ik tegen het volgende probleem aan: Bij het verwijderen van het toilet bleek dat de standleiding van het toilet een afvoer is van 100mm (normaal gebruikt voor hemelwater). Dit levert echter wat hoofdbrekens voor mij op, aangezien ik er een afvoer van 110 op moet aansluiten.

De vorige bewoners van het huis hadden dit opgelost door er een rubberen verloopstuk tussen te plaatsen, maar dit leidde constant tot verstoppingen die ik dan weer moest oplossen. Om dit probleem te verhelpen (zo goed als het kan) wil ik nu een betere verbinding maken, waarbij zo min mogelijk de doorgang vernauwd wordt.

Wat ik eigenlijk nodig heb is een verjongd spie van 100 dat verloopt naar een mof van 110. Zijn deze ergens te koop? Ik heb even naar de grote drie bouwmarkten gekeken, maar die hadden online geen resultaat, evenals de online shops die ik vond tijdens het googlen.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Als je zoekt op: Verloop hwa, PVC lijmmof, 100 naar 110 mm dan ben je er al.
 

Satoshi

  • #3
Ah, een belangrijke kanttekening die ik daar ben vergeten is dat ik dat verloopstuk al had gevonden. Daarop moet ik echter een knie monteren, en de opstaande rand aan de binnenkant van dit verloopstuk zorgde ervoor dat water tussen de knie en het verloopstuk terecht kwam.

Is dat gebruikelijk, of heb ik gewoon verkeerd gemonteerd, en gaat dat normaliter gewoon goed? Zou ik bijvoorbeeld ook de opstaande rand kunnen wegveilen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Is er geen mogelijkheid de 100 mm pijp te vervangen door een 110 mm ?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu