Afvoer pcv aansluiten op metalen standleiding

IJsselstein

  • #1
Welke kit (of iets anders) gebruik ik om een 50 mm PVC afvoer aan de sluiten op een metalen standleiding?

De standleiding is dus van metaal en heeft een aftakking onder 45 graden naar boven. Maar dat gat (zit nu een metalen pijp in met als afdichting een klef spul) is misschien wel 60-70 mm.

Wat gebruik ik als afdichting?

Gerard
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Is dat kleffe spul teer of iets dergelijks?

Ik heb geen kant en klare oplossing voor je, zelf geen ervaring mee.

Wel een link naar een site met heel veel sanitair-materialen. niet meer werkende url aangepast
Je kunt daar in elk geval eens kijken naar allerlei verloopringen en dergelijke.
De meeste spullen ook verkrijgbaar bij (plaatselijke) sanitair bedrijven of soms ook bouwmarkten.

Ik vond onder andere artikel=0023000& deze verloopring van rubber, maar of die geschikt is voor jouw toepassing weet ik dus niet zeker.

Lijmen is afhankelijk van de mogelijkheid de aansluiting van alle vieze troep te ontdoen. Een lijm die goed aan zowel PVC als aan metaal hecht is twee component poly-urethaan lijm. Maar je zult in dat geval wel moeten zorgen, dat de lijm niet in de buis weg kan lekken...

Misschien weet iemand anders een exacte oplossing?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Er zijn (waren?) rubber verloopringen zoals op de site die Kees aangaf, deze zijn speciaal voor (giet)ijzeren leiding, bij een loodgieter zijn ze waarschijnlijk wel te krijgen of anders bij een groothandel.

Succes.
 

IJsselstein

  • #4
Ik heb de buis van 50 mm metaal eruit. Ik kan niet goed bij het gat in de standleiding, maar ik denk dat het 70 of 75 mm is. De 'kit' die was gebruikt had veel weg van de hennep met pasta, inclusief draadjes (hennep?)

Ik wacht nog even of iemand een goed idee heeft. De metalen buis is niet goed schoon te maken, daar kan ik bijna niet bij.

Gerard
 

IJsselstein

  • #5
Geen fysiek passende oplossing gevonden. Geen rubber o.i.d.
Wel het volgende: een pvc mof 50/70 en tixophalte.

Zie deze website (helaas offline) Deze kit voldoet volgens een installateur. Hoewel hij erbij aantekende "het is jouw feestje...". Dat laatste gaf niet veel vertrouwen, maar als ik op genoemde site de eigenschappen lees van tixophalte, heb ik al m'n vertrouwen weer terug..

Vanavond proberen. Dit moet gaan lukken.

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu