Afvoer droger aansluiten op ontluchting afvoer

Ruurd

  • #1
Hallo,

Ik wil graag op zolder een droger plaatsen. Ik geef de voorkeur voor een droger met luchtafvoer, gewoon omdat ik met een condens droger geen goede ervaringen heb.

Nu is mijn vraag kun je de afvoer aansluiten op de ontluchting van alle afvoeren in huis of krijgt de droger dan teveel tegendruk omdat de ontluchtings pijp een veel kleinere diameter heeft dan de slang van de droger.

Een tweede optie ben ik ook van terug gekomen; aansluiten na de ventilator van de huis ventilator. Ik ben bang dat als de ventilator uit valt er vocht terug loop naar de ventilator.

Misschien heeft iemand hier ervaringen mee. Ik hoor het graag.
 

Fiesiekus

  • #2
Niet aansluiten op een veel kleinere diameter; dat vindt de droger niet fijn. Wat is het diameterverschil met de buis na de huisventilator?
 

Jacovrie

  • #3
De luchtafvoer moet op een aparte afvoer, bijvoorbeeld door een rooster in de muur. Het is absoluut af te raden deze op het centraal afzuigsysteem aan te sluiten, ook al gebeurt dit na de ventilator (o.a. vochtproblemen) Het aansluiten op de ontluchting is ook uit den boze. Niet alleen vanwege de kleinere diameter, maar ook vanwege de functie die deze ontluchting heeft.
 

Co de Witgoedman

  • #4
Met beide bovenstaande antwoorden eens.
Eigen afvoer maken, luchtdrogers geven ook nog eens veel stof via de buis af.
 

Ruurd

  • #5
OK de ontluchting is 45mm een te groot verscil dus.
Dat word dus een nieuwe afvoer maken. Die moet bij mij door het schuine dak. Dat kan vast niet van binnen uit of wel?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Zit er een dakraam in de buurt waar je de doorvoer wil maken?
 

Ruurd

  • #7
Nee helaas zo makkelijk is het niet. Die zit aan de andere kant en de droger verplaatsen is geen optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu