Afvoer badkamer aanleggen/bijmaken (Nieuwbouw)

Baay

  • #1
Beste klussers,

Ik loop al een tijdje op dit forum rond te kijken en ben ook een heleboel wijzer geworden. Echter heb ik nog wel wat belangrijke vragen in me hoofd. Ik hoop de situatie zo goed mogelijk te schetsen zodat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Rond augustus/september dit jaar wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd. Tijdens de koop wisten wij nog niet wat we met de badkamer wilde, dus hebben wij gekozen om het casco op te laten leveren. Uiteindelijk hebben wij een opstelling bedacht van hoe wij het graag willen hebben, maar er moet nu wel het één en ander gebeuren. Hetgeen waar ik op vast loop is het aanleggen van een extra afvoerpijp voor de douche.

De situatie die wij graag willen hebben:



De vloer is een breedplaatvloer, waar de afvoeren dus in het beton zijn gegoten. Tijdens de ruwbouw hebben wij foto's gemaakt met hoe de afvoeren lopen:




Uiteindelijk is de vloer gestort en ziet het er zo uit:




Op dit moment loop ik een beetje vast op het aanleggen van een extra afvoer. Ik lees verschillende verhalen over het open hakken van een breedplaatvloer, dus ik weet niet of dit de beste oplossing is. Ik wil graag gebruik maken van jullie kennis en jullie vragen wat een goede oplossing is.

Ik heb 3 situaties geschets:



De gele lijnen zijn ongeveer de tralieliggers.

Kunnen jullie mij adviseren hoe ik dit het beste aan kan pakken?

- vloer open hakken of vloer ophogen?
- Wat is dan de beste optie om de afvoer aan te leggen?
- Of is het zelfs af te raden en voor een totaal andere opstelling te gaan?


Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,
Brady
 

Sani-man

  • #2
Beste Baay,

misschien zie ik het verkeerd maar waarom steek je met de afvoer voor je drain de hele douche door en ga je niet met een zijuitvoer naar links daar heb je ook een afvoer zitten.De wastafelafvoer toch?

mvg Alwin
 

Baay

  • #3
Beste Alwin,

Bedankt voor je reactie.

Kan dat gewoon? Wordt dan niet mijn sifon van me wastafel leeg getrokken?

Groetjes,
Brady
 

Sani-man

  • #4
Beste Baay,

ik zie t probleem niet echt. mijn woning is opgeleverd 2010 ook casco en heb eigenlijk hetzelfde gedaan drain zit op de wastafelafvoer ik heb wel ergens fotos maar dan moet ik zoeken.

mvg Alwin
 

Baay

  • #5
Beste Alwin,

Ik ben wel heel benieuwd naar je foto's. (mits je deze nog kan vinden en op wilt zoeken)
Maar dan ga ik voor die manier, scheelt een hoop werk ja.

Bedankt voor je advies.


Mvg,
Brady
 

Sani-man

  • #6
Ruwbouwfotos heb ik wel maar kost wat meer tijd om te vinden
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
@Sani-man, uw forumnaam is gewijzigd i.v.m. het noemen van een bedrijf/site in uw forumnaam.
Dit is op dit forum niet toegestaan, zie de forumregels.
 

Baay

  • #8
Beste klussers,

Ja... daar ben ik weer.
Er zijn nog wat vragen boven geborreld.

Voor de douchedrain heb ik besloten de vloer op te hogen en de afvoer op de wastafel afvoer aan te sluiten, zoals Alwin aangaf. Dit wil ik doen doormiddel van een 90° t-stuk. Is dit het juiste T-stuk? Of kan ik beter een stroom t-stuk pakken.

Nu wil ik mijn bad aansluiten op de huidige afvoer die al is geplaatst. Echter is deze ontworpen voor een douche en zit er dus ook een PP Sifon put in. Zijn er verloopstukken waardoor je een bad afvoer op zo'n put kan aansluiten? Of kan ik beter de put eruit slopen en dan 2x 45° bochten erin maken?


Alvast bedankt!

Mvg,
Brady
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu