Aftimmeren CV in garage

Recto

  • #1
Ik heb de CV ketel in m'n garage hangen en daar wil
ik een geïsoleerde muziekkamer van maken (voor home-recording).
Garage is in spouw en daarbinnen komt isofix met dubbele gipsplaten.
De CV zit er lelijk in de weg en die maakt ook behoorlijk wat lawaai als hij aanslaat. Nu wil ik deze zo goed mogelijk wegwerken maar wel zo dat je er fatsoenlijk bij kan uiteraard.

Hij zit in een hoek. Wat zou handiger en betaalbaar zijn?
Een wand van gipsplaten maken en gebruik maken van stalen profielen mat daarin isolatie? En aan de voorkant een houten deur middels een osb plaat ofzo in 2 delen (boven en onderdeur).
Of muurtje laten metselen en er een normale deurkozijn in en een deur? En daarop aan de buitenkant van de muur ook een regelwerk met isolatie en gipsplaten erop (zoals ik de rest ook doe).
Of evt. een wand maken van OSB-platen?

Ps. het isoleren heb ik van verschillende studiomensen/studio-forums gehaald, dus daar gaat deze vraag op zich niet over. Puur over muurtje of gipswand of evt. zelf een houtenwand.
 

Fiesiekus

  • #2
Ketel: gesloten- of open type?
 

Recto

  • #3
Gesloten (haalt lucht van buiten en blaast het weer naar buiten ofzo tocht?)
 

Recto

  • #5
Er wordt niet echt gepraat over wat nou het handigst is om te doen qua oplossing.
 

Pepjo

  • #6
Muurtje metselen met geluiddempende deur.
Zorgen voor beluchting ivm eventuele gasophoping.

Misschien is het mogelijk die beluchting van buiten te betrekken, wel zorgen dat je ketel vorstvrij blijft.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #7
Recto schreef:
Een wand van gipsplaten maken en gebruik maken van stalen profielen mat daarin isolatie? er een normale deurkozijn in en een deur?
:prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu