Afsluiten schoorsteen aan binnenzijde

Theredspecial

  • #1
Hallo,

Wij hebben een schoorsteen die uitkomt in de keuken. De afzuiging is daarop aangesloten, maar helemaal onderop zit een rond gat dat we niet nodig hebben. Het ziet er niet mooi uit en dus willen we het afsluiten. Het gat is goed zichtbaar, dus het moet wel netjes. Wat adviseren jullie te doen qua materiaal en bevestiging van dat materiaal. De onderkant van de schoorsteen is immers van (een soort van beton). Oppervlakte is ongever 20x40cm.

theredspecial
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Het is wel handig even een foto te plaatsen van de situatie via afbeelding uploaden in het antwoordscherm.
 

Theredspecial

  • #3


Dit is de situatie. Boven een kast in de keuken, je ziet de aansluiting van de CV en wat leidingen van de CV. Tevens een electriciteitkabel naar het terras en een nog ongestuct plafond :roll:
 

Marcn88

  • #4
Netjeseen vierkante plaat zagen ter grote van de gehele ondekant schoorsteen, deze vastzetten en direct broekstuk van cv netjes strak tegen deze plaat aanzetten en vastzetten, want deze staat nu ook al los en is zo eigenlijk een open toestel.
 

Theredspecial

  • #5
Welk materiaal denk je aan? Iets van hout of gipsplaat (ik heb nog een stuk Grypoc totaalplaat)? Ik denk niet dat ik zoiets makkelijk vastgeschroeft krijg, dus dan kitten?

Overigens, aan het broekstuk zit nog een flexibele buis.
 

Theredspecial

  • #6
Uiteindelijk: stuk multiplex op maat gemaakt, gegrond gelakt en vastgekit met Polymax. Gat gemaakt om met luchtventiel nog en beetje te kunnen ventileren.

Stuc werk netjes laten afwerken zodat het aansluit en misschien nog extra vastzit.

Vooralsnog houdt het.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu