Afschot realiseren met flexibele tegellijm

Rusty75

  • #1
Hallo forummers,

samenvatting: kan ik flexibele tegellijm gebruiken om van 1 tot 1.5 cm nivellering aan te brengen? Het nat(s)te deel is 1 cm, direct bij de afvoergoot.

--
ik heb een tijd geleden al eens over dit onderwerp een vraag gesteld - een afschot in de badkamer realiseren.
(schrik me rot dat dat ruim een jaar geleden was - wat vliegt de tijd toch - maar nu is de badkamer/woning zo goed als klaar).

Inmiddels is het zover en moet ik het laatste hoogteverschil overbruggen tussen tegeltjes en de betonlaag, waar al afschot in zit.

ECHTER... op het laatste moment heb ik besloten, toch wat andere tegeltjes te kiezen, (kleine vierkantjes, op een mat geplakt voor plaatsing), die een stuk minder hoog zijn.

Hierdoor ontstaat een hoogte van (aan de hoge kant) rond 15 mm+kam die ik overbruggen moet! Nou durfde ik het niet aan, met nivelleermassa dit te doen, omdat ik bang ben dat het springt, misschien niet terecht, maar ik vertrouwde meer op flexibele tegellijm in de douche.

Ik heb ik de eerste laag aangebracht, licht vertand en onder plastic droogt het nu, maar mijn geweten knaagt...

Op de verpakking wordt wel aangegeven dat het als 'middelbedlijm' gebruikt kan worden (Duitse term misschien, zit momenteel in DLD) - maar de vraag is, kan dit nog zonder grote problemen, of moet ik mij zorgen maken?

Het is een aflopend stukje van 90x70 cm.

Heel erg bedankt voor de tips - en PS ik ben met name benieuwd of ik nu een mega risico loop.. of dat het misschien allemaal wel meevalt in de praktijk.

----
ondergrond:
zwaluwstaartplaat
lichtbeton
afdichtpasta over gehele vloer, incl afdichtfolie rondom afvoergoot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu