Afschot douche gedeelte betegelen

Rigave3

  • #1
Goedemorgen,
Ik ga mijn douchevloer betegelen. (20x60) Wil even mijn gedachtengang met jullie delen mbt het natte (afscho) gedeelte. Die loopt 15 tot 20 mm af van 90 cm.
Ik wil graag de zijkanten en achterkant evenhoog leggen naar de drain toe,maar dan kom ik met wat driehoekjes uit om de kantelingen te maken voor een nette aansluiting met het midden gedeelte. Een van deze driehoekjes (linkks) Zal dan met de puntkant tegen de muur aanzitten die erna afgekit wordt.
Links is 10 en rechts is 13 cm
Graag jullie mening
Vast dank
 

Tegel

  • #2
Pas stukken zo snijden.
De strook achter de goot aan de muurkant wat dikker in de lijm aanbrengen Zodat je daar ongeveer een halve cm afschot hebt.
Die schuine passtukken dan daarmee gelijk leggen.
 

Rigave3

  • #3
Hoi.
Aan die kant was ik er al uit. Maar de lijmlaag achter de goot is zeker 20mm. Mag dat? Ik gebruik de 705. Het gaat om het stukje van de bovenkant naar de drain toe. Dus dat het lange stkje naar de drain toe naar binnen valt zonder dat ik bij het begin een opstaand randje krijg. Daar wil ik ook zoals beneden een driehoek gebruiken met de punt in de wand.
 

Tegel

  • #4
20 mm lijm kan.
Het vloergedeelte dat naar de goot toe loopt, hoeft langs de muren niet extra omhoog te lopen.
Als die vloer vlak op afschot ligt is dat voldoende.
Het water loopt toch wel naar de goot.
 

Rigave3

  • #5
Nee, nee; het is ook niet de bedoeling dat ie extra omhoog loopt. Ik wil hem wel even hoog als het gedeelte erom heen.
anders kom ik niet uit met de tegelmaat 10x30.(misschien niet de ideale maat voor badkamers achteraf) Dus vandaar het kantel idee.
Ik heb een hoop ik betere foto met de lijnen geschetst.
Ik krijg nl in het hoekje waar het reservoir komt een stukje van 10,5 (breed) bij 7.5 en dan het driehoekje.
Reservoir is 5 cm breder uitgevallen helaas
Douchecabine (klapdeuren) komen op de rode streep.
Ik wil dit alles gaan voegen met 2 mm breed en 1.1 cm (tegeldikte)
Zou dit duurzaam zijn?
 

Rigave3

  • #6
Is dit te doen met een haakse slijper en diamantschijfje of toch maar een tafelzaagje huren of kopen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu