Aflakken alkydverf met velours- of schuimroller?

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #1
Ik heb gisteren drie binnendeuren en kozijnen afgelakt met alkydverf. Dit heb ik gedaan met een veloursroller (daar stond op dat hij geschikt was om af te lakken). Grondverf heb ik aangebracht met een schuimroller.

Nu zitten er een aantal draadjes in de verf die afkomstig zijn van de veloursroller. Het was geen goedkoop rollertje, dus aan de kwaliteit kan het niet liggen.

Ik zag in de bouwmarkt ook een schuimrollertje dat geschikt was om af te lakken.

Mijn vraag: wat is beter om mee af te lakken? Een veloursrollertje (pluisjes) of schuimrollertje?
 

Jvsteenb

  • #2
Een lakviltroller, nadat je die GOED hebt "afgepluisd" op een stuk afplaktape, vervolgens een keertje hebt doorweekt met terpentine, uitgeknepen, gedroogd, en weer afgepluisd. Dat doe je uiteraard niet binnen....
Hoop werk, maar prima resultaat.
Beter: opzetten/verdelen met een schuimroller, nastrijken met een goede kwast. Werk snel.
Wees zuinig op je kwasten, die kun je meenemen naar je volgende klus en ze gaan steeds beter "loslaten" ( lak dan hè, geen haren ).
Lakrollers zijn wegwerpartikelen, die je maar met één kleur gebruikt, en naderhand meestal weggooit. Tussendoor bewaren in de vriezer, in een laagje aluminiumfolie.


vr. gr.

Job
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Kwasten ben ik heel zuinig op. Dure kwasten (vanaf 10 euro) gaan eigenlijk je leven lang mee. Bovendien gaan die steeds lekkerder schilderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu