Afkitten schutboord

Koengi

  • #1
Hallo medeklussers,

Boven mij kunststofkozijn zit aan de buitenkant een houten plaat (schutbord?). Deze heeft aan de onderkant een redelijke kier. Ik heb het vermoeden dat hier (met de afgelopen extreme regenbuien in het westen) wat water doorheen komt.

Als ik deze kier wil afkitten, welke kit is hier het beste voor?

Gr Koen
 

Koengi

  • #2
Beste Henk,

Foto opgestuurd. Het gaat om de witte plank onder het groene zonnescherm en boven het kunststofkozijn. Aan de linkerkant sluit deze wel goed af, aan de rechterkant zit een kier. Heb op dit moment geen betere foto aangezien ik op mijn werk zit.

Aan de binnenkant zit een houtenbalk, deze is aan de onderkant met purschuim "afgekit". Boven dit purschuim voel ik dat de balk vochtig is en dit slaat weer door op mijn houten koof.

Gr Koen



 

Fiesiekus

  • #3
De plank is waarschijnlijk een "boeiboord". Afkitten met een siliconenkit (transparant bij voorbeeld) als ie niet overschilderd hoeft te worden.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Foto is geplaatst. :wink:
 

Fiesiekus

  • #5
Geen boeiboord, wel kitten.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Ik had mijn antwoord gewist, omdat ik het verkeerd gelezen had, dacht dat het over een boeiboord ging, maar het was een paneel tussen het kozijn (of heb ik het nu toch mis?)

Ik vroeg me af of het verstandig was het af te kitten, omdat sommige openingen bedoeld zijn om de constructie te ventileren...

grtz
Henk
 

Fiesiekus

  • #7
IJkenhout schreef:
Ik vroeg me af of het verstandig was het af te kitten, omdat sommige openingen bedoeld zijn om de constructie te ventileren...
Daar kan je wel eens gelijk in hebben Henk. Dus even wachten met kitten en andere reacties afwachten Koengi.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #8
Als er water doorheen komt lijkt me dat niet in orde.
Afkitten dus volgens mij.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Ik zou eerst eens kijken of er een lekkage zit in de bovenliggende constructie, ik zie daar een dakkapel en een goot dus alle kans voor lekkage.
 

Koengi

  • #10
Jan, de lekkage treedt alleen op bij bepaalde omstandigheden.
Afgelopen maandagavond en dinsdag regende het ook flink, maar nergens last van. De vochtigheid komt ook van onderen, de houten balk aan de binnekant is ook van onderen nat. Aan de bovenkant is hij/zij droog.

Ik zal vanavond eens een foto van de binnenkant laten plaatsen.

Gr koen
 

Koengi

  • #11
Het duurde even, maar dit weekend kwam ik achter de oorzaak en het komt van boven uit de goot.
Dus kitten heeft weinig zin.

Er mag een slotje op, bedankt voor de reacties

Gr Koen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu