Afkitten douchecabine

RiesjartW

  • #1
Jullie zullen wel denken.... weer een die niet weet hoe hij een douchecabine moet afkitten. :?

Ik ben nu ruime een week (!!) bezig om mijn nieuw geplaatste Bruynzeel douchecabine waterdicht te krijgen. De handleiding is tot op de letter gevolgd en daar staat duidelijk in dat de douchecabine aan de binnenkant afgekit dient te worden.

Wanneer ik hier en daar een beetje rondspit op het forum kom ik verschillende berichten tegen; bijvoorbeeld dat dit juist aan de buitenkant moet gebeuren in verband met de waterkering. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen? Ik word onderhand zwaar depressief van die cabine ! :cry:

Heeft iemand toevallig ervaring met de Bruynzeel Reflex douchecabine ?

Alvast hartstikke bedankt voor de tijd en hulp!

Groetjes,
Richard.
 

Fiesiekus

  • #2
Kunt u iets meer vertellen over de plekken waar de lekkage optreedt?
Welke kit gebruikt u? Foto's van de "plaatsen des onheils"?
 

RiesjartW

  • #3
De lekkage treedt op aan de zijkant van de douchecabine, waardoor het water onder de rand doorloopt die op de doucheback staat.

Als kit, is sanitairkit van merk verwijderd, mod gebruikt.
Dit moet toch wel een goed merk kit zijn, toch?
 

Fiesiekus

  • #4
Die kit is goed. Heeft u de voorgeschreven droogtijd, ondergrond-behandeling etc. in acht genomen? Hoe worden de zij-elementen aan de muur gemonteerd?
 

RiesjartW

  • #5
Kit een ruime 24 uur laten drogen omdat de kitrand een paar millimeter is. Verder was de ondergrond goed schoongemaakt, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

De zij-profielen worden in de andere zij-profielen geschoven die in de muren van de badkamer geschroefd zijn. Deze zijn beiden in een U-vorm, die in elkaar passen.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #6
Als je het aan de buitenkant afkit bestaat het risico dat er water onder blijft staan wat gaat schimmelen.
 

Fiesiekus

  • #7
RiesjartW schreef:
De zij-profielen worden in de andere zij-profielen geschoven die in de muren van de badkamer geschroefd zijn. Deze zijn beiden in een U-vorm, die in elkaar passen.
Die 2 profielen; gebruikt u daartussen (of -achter) nog iets van een kitrandje. Zo van afstand is dat het enige dat ik zo 1 2 3 kan bedenken. Water is erg adhesief als het om metalen gaat.
 

RiesjartW

  • #8
Dat randje was inderdaad ook dichtgekit.
Ik heb de hele douchecabine weer gesloopt en alle kit ben ik nu aan het verwijderen.

Dan maar weer proberen om alles weer opnieuw in elkaar te zetten, en afkitten aan de buitenzijde hopelijk brengt dat een oplossing.
Bij de bouwmarkt hadden ze ook al aangegeven dat als dit geen oplossing zou bieden, zij contact op zouden nemen met de leverancier.
 

RiesjartW

  • #9
Update:
Eergisteren de douchewand opnieuw geplaatst, nadat deze compleet gedemonteerd was en alle kitranden verwijderd waren.
Maar... deze keer de cabine aan de buitenkant dichtgekit. Gisteren hebben ik en mijn vriendin deze getest...

Geen lekkage! :D Eindelijk normaal douchen, zonder wateroverlast ! :hup:

Voor diegene die ooit een Bruynzeel Reflex aanschaffen... NIET de handleiding aanhouden, maar kitten aan de buitenkant !

Bedankt aan iedereen voor de hulp en tips.
Groeten,
Richard.
 

EdP

  • #10
Ik weet wel, er zijn voorstanders van kitten aan de binnenzijde en voorstanders van kitten aan de buitenzijde en ik ben mede namens de rest blij voor je dat het nu niet meer lekt. Maar zoals Ron al schreef, ik hoop voor je dat er geen prut en schimmel onder gaat ophopen (ik weet niet hoe je douchecabine er uitziet, want met google kom ik wel jouw vragen tegen maar geen plaatjes).
 

RiesjartW

  • #11
De douchebak heeft een waterkering, dus in principe zou er niets achter mogen blijven.
Maar ja, dat is weer voor latere zorg, ik ben al dolblij dat we weer normaal kunnen douchen. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
7
10
3
4
1
10
1
6
4
11
5
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu