Afdak

Ariezwolle

  • #1
Goedemiddag

Ik heb een afdak achter het huis gemaakt van golfplaten(6.35 X 2) aan het huis vast. het afdak loopt 3 cm af en netjes aan het eind een dakgoot gemaakt. nu is het probleem dag er veel druppels aan de rand van de platen blijven hangen maar ook aan de onderkant naar binnen komen en de druppels er dan afvallen.

Iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen en het wel netjes in de dakgoot valt????
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Te weinig afschot, 3cm op 2 meter is te weinig.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Dit is bijna waterpas inderdaad. Door de capillaire werking kruipt de druppel onder de rand door en wordt door de volgende druppel die aan de rand hangt omhoog geduwd, aan de onderkant van de golfplaat.
 

Henk E

  • #4
Zou je eventueel kunnen oplossen door er een kleine verdikking onder te maken van kit o.i.d. zodat het water niet terug loopt maar mooi in je dakgoot gaat.

Het dak van mijn hok licht bijna waterpas maar omdat het van ijzeren damwand is heb ik het in het midden iets naar beneden gebogen met een tang.

Ik weet niet wat voor soort golfplaten er bij jou op liggen en of dit bij jou een oplossing kan bieden.
 

Ariezwolle

  • #5
Ik heb gewone (kunstof) platen, ik ga het even proberen met een druppel kit eronder bedank voor de reacties
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu