AEG öko-lavamat 6450 centrifugeert niet

Geert geluk(t)

  • #1
Nadat mijn wasmachine het hoofdwasprogramma gewoon heeft doorlopen, gaat het in programma pompen en centrifugeren mis.

Machine pakt wel water en pompt dat ook goed weg, maar komt niet meer in beweging. (Bij spoelprogramma met lege trommel bereikt die wel een hoog toerental.) Het programma loopt ondertussen gewoon door.

Wat kan er aan de hand zijn?

groet, Geert
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het lijkt erg sterk op een op dit forum veel beschreven probleem met koolborstels. Wellicht handig om even de zoekfunctie met "koolborstels" te gebruiken en de daar voorkomende storingen aan Lavamats te vergelijken met jouw probleem.
 

Geert geluk(t)

  • #3
Kees, dankjewel, dat van die koolborstels was de gouden tip. Ik heb ze losgeschroefd en er bleek er eentje klem te zitten. Even op en neer gedrukt en nu staat mijn machine weer te centrifugeren. Heb ik morge weer een schone handdoek...
Wel zit ik nu nog met een vraag: hoe kan een machine met een koolborstelprobleem wel gewoon lopen, maar het centrifugeren vertikken?

Geert
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ook daarvoor kun je beter even op "koolborstels" zoeken, want ook dat is meerdere keren uitgelegd. Centrifugeren vergt meer van de motor en de besturing!

Dat van die forumnaam klopt in elk geval, want het is...

Geert gelukt :lol:
 

W.A. Vijn

  • #5
Zonder koolborstels doet de machine alles behalve draaien. Ook zal de was wel wat zeep resten hebben gehad. Het komt vaker voor dat de klant zegt "Hij doet alles behalve centrifugeren" Maar dat hij ook niet wast (links en rechts om) hebben ze meestal niet zo snel door. Alleen dat de was nog nat is.
 

Geert geluk(t)

  • #6
Mijn machine heeft aan de voorkant een soort patrijspoort waardoor je kunt zien of ie wel of niet draait. :wink:
Het gaat goed tot er gecentrifugeerd moet worden en vandaar mijn vraag hoe dat kan.

(Oh ja Kees, ik heb enige tientallen koolborstel-berichten doorgelezen, maar niet echt een antwoord gevonden. Je wijst me trouwens wel buitengewoon charmant terecht als ik weer eens te lui ben om eerst te zoeken!)
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Het is geen terechtwijzen, althans niet zo bedoeld. Ik ben zelf net zo min als jij een vakman op witgoed gebied. Maar ik zit wel dagelijks (wat heet...) op het forum en herken daardoor de vaak voorkomende problemen.

Zou ik op eigen houtje een écht advies geven dan stuur ik je wellicht de verkeerde kant op. Door je de zoekmogelijkheid te geven, geef ik je de grootste kans te kijken of jouw probleem lijkt op een reeds voorgekomen probleem! En ik kan je daarmee dan snel helpen ook al is er een tijdje geen monteur beschikbaar.

Vandaar dus mijn verwijzingen naar de zoekactie...
 

Geert geluk(t)

  • #8
Ik ben dik tevreden. Het vakmanschap van de monteurs heeft me een boel geld gescheeld (plus de voldoening van zelf gedaan), terwijl Kees een feestje van het forum maakt; en dit is echt een compliment!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu