AEG droger blijft staan op 'drogen'

Tweak

  • #1
Hallo,

Ik heb een AEG droger staan van ongeveer 5 jaar oud? Die niet meer stopt met drogen. Je hebt dus 3 leds rechts met de tekst "Drogen", "Afkoelen", "Einde"

Hij blijft maar gewoon op Drogen staan, de was word dus ook echt heel heet.. Nu heb ik al wat gelezen over hoe een droger "Weet" wanneer de was droog is. AEG heeft schijnbaar bij deze machine aan de voorkant van de trommel iets wat tegen de trommel drukt (dit ziet er nog gewoon goed uit) en achterop kan ik een plastic ding loshalen waar een stifje in zit die tegen de as drukt. Dit heb ik dus schoon gemaakt maar helaas.. Blijft maar drogen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? En is het te meten? (er zit ook een NTC voor bij het filter)

Het gaat om een AEG T65170AV
 

Tweak

  • #2
Niemand?? Heb hier meerdere topics gevonden met waarschijnlijk zelfde probleem maar ook geen reactie. Is dit dan een erg lastig probleem?

Ik heb de print losgehaald en nagekeken maar niks raars aan te zien had ik ook wel verwacht want zoveel uren heeft deze droger niet gemaakt.

Vervolgens de stekker van de print gehaald van de vochtdetectie? Droger aangezet en na een minuut of wat langer springt die naar "Einde" vervolgens de rand schoongemaakt van de trommel voor en dat blokje wat er tegen aan gedrukt word maar helaas.. Hij blijft maar weer op drogen staan.

Edit: Met deze informatie kan iemand mij hopelijk wel helpen.. Ik had dus een vochtige handdoek uit de wasmachine in de droger gestopt en hem zo aangezet. Droger bleef dus gewoon continu "drogen" ik heb toen terwijl de machine nog aanstond het blokje van de trommel weggeduwd en zo even vastgehouden.. Toen sprong die dus naar afkoelen! vervolgens het blokje losgelaten zodat die weer tegen de trommel aankomt en even weggelopen. Na een tijdje hoorde ik het geluid signaal dat die klaar is en ja hij stond op "einde" dit geeft volgens mij aan dat de print in orde is en de NTC ook bij het stoffilter. Maar hoe kan dit dan?

Lijkt er dus op dat de trommel te goed geleid of?
 

Tweak

  • #3
Ik ga hem maar voor weinig op MP zetten aangezien hier ook geen reacties komen.. Helaas zoveel was die nog niet eens gebruikt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu