AEG 58840R wasdroger stopt met foutcode E50

Rolff

  • #1
Wij hebben het volgende probleem met onze wasdroger, hij maakt soms het programma niet af en geeft daa foutcode E50 in het display. Via dit forum al gevonden hoe de goede foutcode te vinden en dit leverde E51 op. Daarna de test gedaan van de motor door de keuze knop naar verlichting te draaien en de 2 knoppen tegelijkertijd in te drukken. Vervolgens de keuzeknop 3 standen rechtsom gedraaid en hij begint dan schoksgewijs te draaien en hierna nog 1 stand verder rechtsom waarna hij continue begint te draaien. Hierbij stopte hij na een korte tijd en gaf toen foutcode E54. Tijdens dit testdraaien zijn er ook nog cijfers te zien in het display maar die zeggen mij helemaal niets. Wat wel opviel is dat bij continue testdraaien de waarde bij geen probleem net onder de 30 is en als de storing zich heeft voorgedaan loopt hij op tot 42.
Wat speurwerk op dit en andere forums heeft al opgeleverd dat ik aan het motor relais denk of zou vervangen van de condensator ook nog een mogelijkheid zijn?
De trommel loopt wel wat zwaar maar eigenlijk heb ik geen idee of dit altijd al zo was. Mijn type heeft geloof ik geen glijband maar 2 kunststof wielen waar hij op draait.
Het type is AEG 58840R PSN 916096221 (01)

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken
 

Rolff

  • #2
Ik heb vanavond de machine uit elkaar gehaald en wat mij opviel is dat de trommel in rust niet rust op het linkerwiel en als hij rechtsom draait blijft dit wiel ook gewoon stil staan. Kan dit ervoor zorgen dat hij zo zwaar loopt dat hij ook deze foutcodes geeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu