Advies warm/koud waterleiding renovatie woning

BobGr

  • #1
Hoi allen,

Ik ben op dit moment bezig met de renovatie van mijn 60-er jaren woning. Nu had ik door mijn gehele woning nog oude koperen 14/15mm buizen lopen (in het zicht). Ik heb deze reeds verwijderd en wil deze gaan vervangen door kunststof (Uponor) leidingen. Omdat ik geen koppelingen e.d. in de muren/vloer wil hebben ben ik van plan om vanuit een centraal punt (mijn kelderkast) leidingen te trekken naar de diverse plekken (keuken, toilet, badkamer, CV).

De koud water leiding wil ik gaan doen met behulp van koppelingen (T-stukken) en de warm water leidingen via een verdeler (Uponor). De oranje strepen in onderstaande tekening zijn stopkranen met een aftapfunctie.

Het leidingwerk richting boven heb ik niet verder getekend. Alleen voor mijn aparte WC boven zal ik met koppelingen in het plafond boven de WC beneden moeten werken.



Ik vroeg mij af of iemand mij advies kan geven over het leidingschema dat ik heb bijgevoegd en met name of dit een beetje logisch is :). Ik heb voor een 20mm waterleiding voor de WC boven gekozen omdat ik voor een leuk prijsje al heel wat meter 20mm Uponor waterleidingen kon kopen :).

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet,

Bob
 

BobGr

  • #2
Uiteraard is een reactie waaruit blijkt dat onderstaande tekening logisch is, ook een reactie die welkom is :)

Alvast bedankt.

Groet,

Bob
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu