Advies vervangen/isoleren zijwang dakkapel

Jeroen733

  • #1
Goedendag,

Ik ben bezig met het opknappen van de zolder en het isoleren van het dak.

Nu wilde ik ook de dakkapel isoleren maar loop er tegenaan dat er erg weinig ruimte is voor isolatie.
Tevens vraag ik me af, gezien de staat, of ik de gehele zijwangen niet moet vervangen.

De zijwangen bestonden uit houten schrootjes aan de binnenzijde, waarna het zink en de dakslab direct kwam. Het lood van de dakslab zat op de schrootjes vastgespijkerd.
Totaal geen isolatie dus. Maar als ik het zink bekijk heeft dat ook wel wat te verduren gehad.

Isoleren wil ik wel, maar dan zal ik de gehele zijwang eruit moeten halen, een nieuw frame moeten maken op de dakbalk en dan komt ook de wang wat verder naar buiten. op zich niet erg maar dan zit ik wel met de hemelwater afvoer van het dak. Die zit dan een beetje in de weg, en er moet een rij pannen weg want die liepen nu tot de houten schotjes aan de binnenkant.

Maar goed, wij heeft voor mij wat advies over de juiste aanpak?

Dank alvast voor de reacties.

Groet,
Jeroen

 

Jeroen733

  • #2
Iemand nog met goed advies?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Je ziet aan de binnenkant dakpannen. Dat betekent dat de dakkapel verkeerd is gebouwd. Het beste is dit eerst te herstellen. Ik zie ook vochtplekken in het dak. Als de dakkapel op meer plekken zo slecht gebouwd is kan je hem beter helemaal vernieuwen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu