Achterdeur aanpassen ivm kattenluikje

Itsme2

  • #1
Goedemiddag,
We willen in onze achterdeur een kattenluikje plaatsen, maar momenteel is het houten gedeelte aan de onderkant van de deur daar niet groot genoeg voor. Een kattenluikje in het glas is helaas ook geen optie, omdat het luikje dan weer te hoog komt te zitten (hebben we al navraag over gedaan). Een nieuwe achterdeur is eventueel een optie, maar liever niet natuurlijk.
Is het ook mogelijk om de deur aan te passen, dus dat het onderste (houten) gedeelte van de deur hoger wordt? Het glas wordt dan dus een stukje korter. We zijn zelf niet echt klussers (we zouden het eventueel ook laten aanpassen), dus hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :wink:

Zie hieronder een foto van de deur:
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ik ben bang dat laten doen plus een nieuw stuk dubbel glas duurder is dan een nieuwe deur.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Is volgens mij niet zo heel hoog. Bij mij zit het luik op 24.5 / 27.5 cm. Gaat prima.

Anders is in de muur ernaast misschien ook nog een optie.

 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #4
Gebruikte nette deur van marktplaats scoren waar wel een luikje in past, en je eigen deur verkopen is denk ik de meest voordelige optie.
 

Itsme2

  • #5
Excuus voor mijn late reactie!
Bedankt allemaal voor het meedenken! Helaas zou het kattenluikje op zeker 30 cm hoogte pas beginnen en dan heb je eerst nog het 'frame' van het luikje en daarna pas het deurtje. Helaas is dat dus geen optie.
We gaan toch maar kijken naar een nieuwe achterdeur!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Die onderste balk van de deur lijkt geen 30cm op de foto.

Als het glas uit meerdere stukken bestaat, kan je het onderste gedeelte ook multiplex in zetten (met luik).

Als je een beetje sportieve kat hebt, gaat die vast wel buiten komen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu