Aansluiting overkapping met schutting

Mrtn82

  • #1
Ik zit met het volgende:

Rondom mijn tuin heb ik schuttingen staan. Van die betonnenpalen met 180x180 houten schuttingdelen. Achter in mijn tuin heb ik een stenen schuur staan. Links naast deze schuur heb ik echter nog een strookje grond ca. 150 cm breed. Dit stukje is dus ingekaderd door rechts de schuur en links en achter voornoemde schuttingen.

Nu wil ik voornoemd stukje grond overkappen om een soort opberghok te creëren. Maar met die overkapping wil ik eigenlijk 'binnen' de schutting blijven en het dak - ook om formele redenen - niet uit laten steken.

Ik wil een eenvoudig plat dak maken, maar nu vraag ik me af hoe ik dan de kieren tussen dit platte dak en de schutting (wat ik zo strak mogelijke tegen elkaar zal zetten) waterdicht kan maken. Het hoeft niet 100% waterdicht te zijn, maar het moet ook niet zo zijn dat het binnen net zo hard regent als buiten.

Hoe zou ik dit kunnen doen? Loodslap? Iets anders?

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is; op voorhand bedankt voor de reactie!

Grt,
Maarten
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je kan een muurprofiel gebruiken. Met dit profiel kan je verschillende materialen aan een muur bevestigen. Google afbeeldingen.
 

Mrtn82

  • #3
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Het gaat dus om een overkapping, die binnen de schutting valt (en een centimeter of 20 er bovenuit steekt).

Ik heb (heel eenvoudig) een tekening bijgevoegd.

Het probleem is de aansluiting tussen het dak en de schutting zelf.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Hoezo aansluiting, daar kunt u toch een paar centimeter ruimte tussen laten ?
 

Prins6je

  • #5
Beste Mrtn 82

door Google kwam ik hier terecht. Wij willen hetzelfde als jij en hebben dezelfde schutting.
Ik ben erg benieuwd hoe jij het toendertijd het hebt opgelost en hoop dat je mijn berichtje leest.

Met vriendelijke groet, Prins6je
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu