Aansluiting op badkraan

HaroldQQQ

  • #1
Ik heb onlangs een badkraan met thermostaat vervangen en zag daarbij dat de rechterwaterleiding (koud) ongeveer drie millimeter verder uit te muur komt dan de linkerwaterleiding (warm).

Gevolg is dat de badkraan een beetje scheef zit ten opzichte van de muur. Aanvankelijk vroeg ik op dit forum of dat kwaad kan. Antwoord: Nee, maar ik zou eens een extra ring kunnen proberen. Dat heb ik inmiddels gedaan, temeer omdat de thermostaatknop wat stroef draait en dat weleens te maken zou kunnen hebben met het scheef zitten.

Maar nu is er wel een minimale lekkage waarbij een felblauwe vloeistof de badrand ontsiert (al eerder gehad, wat de reden was om de vorige badkraan te vervangen). Bovendien heft de ring het verschil slechts gedeeltelijk op. Nóg een ring erbij is geen optie (past niet).

Ik overweeg nu om van de leiding die het verst uit de muur steekt drie millimeter af te zagen met een metaalzaagje. Is dat verstandig? Alvast dank!
 

Pepjo

  • #2
Het lijkt me nogal moeilijk recht zagen, met de schroefdraad die scheef loopt.

Bovendien moet je die schroefdraad heel houden.
 

MichielD

  • #3
Normaal gesproken hen je toch twee S-koppelingen op de aanlsuiting uit de muur, daar bevestig je dan de kraan aan.
Je kan dan toch de ene S-koppeling wat verder draaien dan de ander; daarmee kan je die 3 mm wel opvangen lijkt me.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Van een s-koppeling kunt u een stukje van 3 mm afzagen.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #5
Het zagen moet wel netjes strak gedaan worden.

De Fiberring moet wel afsluiten,eventueel uiteinde vlak vijlen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Voor de duidelijkheid: de s-koppeling mag alleen afgezaagd worden van het gedeelte dat in de muurplaat komt, hier komt ook geen fiberring in maar wordt met tape of, liever nog, hennep afgedicht.

Wat Utreg aangeeft zou betekenen dat er aan de aansluitingskant van de kraan iets afgezaagd moet worden, dat is absoluut niet zo.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #7
Als de S-koppelingen in getegeld zijn,zal de enige optie zijn om aan de aansluitkant iets af tezagen.

Meestal red je het met een extra ring,maar die kan u niet kwijt.

Laat anders aan 1 kant de zeefring weg zodat er meer ruimte komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu