Aansluiting mechanische ventilatie uit wand

Berichtvoorraymond

  • #1
Ik wil graag een nieuwe MV-box installeren maar aangezien deze groter is dan de oude en nu niet op deze plek blijkt te passen moet ik de aansluiting ook veranderen. Er komt 1 pijp uit de grond (mv 1e verdieping) en 1 pijp door de leidingkoker uit de wand (mv begane grond). Echter omdat de pijp uit de leidingkoker direct aansloot op de achterzijde van de oude mv-box is deze gelijk met de wand afgezaagd en kan ik hier geen flexibele buis aan monteren. Zijn hier hulpstukken voor die hierop kunnen aansluiten waardoor ik deze pijp wel kan verlengen tot de positie van de nieuwe mv-box (zie foto)?
Alvast bedankt voor de reacties

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Het is altijd verstandig er een stuk flexibel tussen te zetten. Anders kunnen trillingen/geluid doorgegeven worden.

Waar komt de nieuwe box te hangen?
 

Berichtvoorraymond

  • #3
Ijkenhout, bedankt voor de reactie. Ik wil er inderdaad een flexibel stuk tussen zetten, echter is de leiding nu vlak met de muur en kan ik er niets op zetten. Ik heb inmiddels wat verder gezocht en kan ik dit wellicht "verlengen" dmv een spiro-safe steekverbinding (met rubber inleg)?

De box komt overigens nu aan de muur aan de rechterzijde.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Eerst inderdaad een insteekmof en daar de flexibele buis opzetten naar de box toe.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu