Aansluiten ventilator en lamp

Victor83

  • #1
Beste experts,

Ik zit met een probleem in mijn badkamer. Op dit moment heb ik een enkele inbouw wcd met twee lichtknopjes naast elkaar. De ene knop bedient een aantal spots, de andere de plafonnière en gekoppelde ventilator (Silent 100).

Nu wil ik een nieuwe plafonnière, liefst dimbaar. Maar ik las op deze site dat een lichtdimmer in de wcd niet samengaat met de daarop aangesloten ventilator.
Dus bedacht ik dat mogelijk een oplossing is: een led-plafonnière met geïntegreerde dimmer en afstandsbediening.

Mijn vraag: heeft de geïntegreerde dimmer in de plafonnière op een manier invloed op de ventilator? Om de ventilator aan te krijgen moet ik zeg maar de plafonnière aandoen, maar als ik die vervolgens dim met de afstandsbediening, wat gebeurt er dan? En met de afstandsbediening kan ik ook de lamp uitdoen. Zet ik dan ook de ventilator uit, ondanks dat de lichtknop nog op ‘aan’ staat?

Een nieuwe wcd bijplaatsen is, gezien benodigd breekwerk en aanleggen nieuwe bekabeling, geen optie.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!

Groet,
Victor
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
De titel van je topic was weggevallen dus heb ik er maar even een toegevoegd.

Haal de plafonnière even los en plaats een foto van hoe de aansluitingen zitten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu