Aansluiten vaatwasser waterslang aansluiten

Bobdebouwer12

  • #1
Ik heb een tweedehands Siemens vaatwasser gekocht die ik wil aansluiten in mijn keuken.
De situatie in mijn keuken is als volgt:


Er is al een aftakking waar de afvoerslang op aangesloten kan worden.
Maar hoe moet ik de waterslang aansluiten? Moet hiervoor een kraan aangelegd worden? Kan ik deze hierop aansluiten?:


Dit is de slang van de vaatwasser:


Alvast bedankt voor de hulp!
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #2
Koperen pijpje loskoppelen van knie die in de muur gaat. Dit koperen pijpje plaats je in een T-stuk (knelkoppeling). Dan nieuw stukje pijp met knelkoppelingen tussen T-stuk en huidige knie.

Dan wederom nieuw stukje koperen pijp van T-stuk maar dan naar een muurplaat 1/2 toe. Wasmachinekraan 1/2 in muurplaat met teflon. Zorg dat de kraan bereikbaar blijft.

De afvoer van de vaatwasser kan aangesloten worden op het afgedopte stukje van je afvoer (mazzel je mee).

Ik zou ook even kritisch kijken naar de huidige verbinding van de kraan op het koper...er is mij daar een partij gebeund.... niet normaal gewoon...(knelkoppeling gesoldeerd?)
 

Bobdebouwer12

  • #3
Dat laatste dacht ik ook al... ik woon in een huurflat en dit is gebeurd door de vorige bewoners. Ik wil er eigenlijk zo weinig mogelijk aan veranderen nu, omdat het niet teveel mag kosten en omdat ik hier niet héél lang meer zal blijven wonen.

Bedankt in ieder geval voor de info tot nu toe... kan ik dit makkelijk zelf doen?
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #4
Als je een beetje handig bent is dat prima te doen. Wel water afsluiten voordat je aan de slag gaat maar als je dat al zelf niet had bedacht kan je er beter niet aan beginnen :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu