Aansluiten Amerikaanse koelkast

Cb005978

  • #1
Hallo,

Wij hebben een nieuwe Whirlpool 20RU-D3J side-by-side koelkast gekocht. Hij wordt aanstaande vrijdag geleverd. Wij moeten hem zelf aansluiten.

Ik heb begrepen dat er een kunststof slangetje meegeleverd wordt voor de watertoevoer. Hoe moet ik dat op de watertoevoer aansluiten? Kan ik dat zelf of heb ik daar iemand met loodgietervaring voor nodig.

Ik kan zelf met een waterpomptang een heel eind komen.

Jos van der Voort
 

Fiesiekus

  • #2
Wat staat er in de gebruiksaanwijzing (die je waarschijnlijk nog niet hebt). Als het een flexibel slangetje is, kan dat met een bahco aangesloten worden op een ocergangsstuk.

Waterpomptang gebruik je alleen in noodgevallen; je molt je wartels daarmee.
 

Cb005978

  • #3
Ik heb inderdaad nog geen gebruikershandleiding. Moet ik dat overgangsstuk zelf kopen of zit dat er dan al bij? En is dat een standaardgeval dat ik zo bij de Praxis kan halen als dat nodig is?
 

Fiesiekus

  • #4
Ja, maar kan je ook aangeven van wat voor leiidngdiameter je gaat aftakken?
 

Cb005978

  • #5
De koude kraan van de keuken zit met een flexibele slang (niet zo heel erg dik) aangesloten op een punt in de muur. Op dat punt zit ook een klein kraantje, min of meer vergelijkbaar met wat er op de stortbak van de WC zit.

Kan ik daar soms een koppelstukje tussenzetten? In de vorm van een T-stukje? En dan de slang van de koelkast koppelen aan het T-stuk?
 

Fiesiekus

  • #6
In principe wel. Maar houdt vooral de gebruiksaanwijzing, die erbij zit, aan!
 

Millew

  • #7
Je zal hoogstwaarschijnlijk een nieuwe kraan, b.v. een wasmachinekraan, moeten monteren ergens in de buurt van de koelkast.
Apparatuur rechtstreeks aansluiten op de waterleiding zonder kraan is onhandig en mag al helemaal niet zonder terugslagklep.
Grote kans dat je de slang dan met een passende slangpilaar en wartel op de kraan kan aansluiten.

Kan je niet alvast een gebruiksaanwijzing downloaden? Bij de meeste fabrikanten is dat mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu