Aansluiten 380v motor

Lionboys

  • #1
Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn 380v motor van mijn compressor kan aansluiten?
Als ik het goed heb in driehoek?


 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #2
Daar moet een sterdriehoekautomaat op, 11A directe aanzet gaat zekeringen vreten.
 

Lionboys

  • #3
Bedankt voor je reactie. Wat doet deze precies? Verdeeld deze de stroom?
Zou ik deze kunnen gebruiken?
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #4
Door de motor in ster te starten word de aanloopstroom 3x kleiner, is de motor op snelheid schakel je naar driehoek je krijgt dan nog een piekje maar veel lager dan direct.

Het is voor een compressor de deze start normaal automatisch dus een automatische omschakeling gebruiken en het sterrelais gebruiken om de ontlastklep te openen om drukloos aanlopen te garanderen.
 

Lionboys

  • #5
Oke duidelijk. Ik hoop dat ik hem aan te praat krijg :).
Ik kan een schakelkast krijgen.
Is dit wat het moet zijn? Is volgens mij van een compressor geweest.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Screenshots met bedrijfsnamen zijn op het forum niet gewenst.
 

Lionboys

  • #7
Kan ik ze verwijderen?
 

Lionboys

  • #8
Up

Iemand een idee of ik deze er voor kan gebruiken?


Gr Nanne
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #9
Het is een ster/driehoekautomaat en dan houd het op.

dat ding moet geschikt zijn voor je motor vermogen, het thermischeblok moet in te stellen zijn op je motorstroom.
je moet een aansturing hebben voor je ontlastklep, en een startcommando aansluiting.
 

Lionboys

  • #10
Mmmm... oke dan weet ik niet of het mij gaat lukken :-(.
Dus deze aansturing heb ik niks aan?
Hoe kan aan deze onderdelen komen.?


Dit is toch de ontlastklep?
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #11
Dat zou een ontlasten kunnen zijn, het is niet meer dan een kraan welke direct op de perszijde van de cilinders staat zodat de lucht er gewoon uit kan tijdens starten.

Je kan kijken welke motorstroom het thermische pakket mag hebben.

En dan het stuurschema aanpassen naar je onderdelen, maar dit zijn wel zeer oude relaissen.
 

Lionboys

  • #12
Ik krijg de sturing de volgende week binnen. Ik zal eens kijken of ik er uit kom anders moet ik deze setup verkopen en een kant en klaar systeem kopen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #13
Ik heb de namen al verwijderd. :wink:
 

Lionboys

  • #14
Zijn er ook andere mogelijkheden, plug and play?
Softstarter?
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #15
Softstart kan, maar deze moet wel een start/stop commando krijgen en een uitgang hebben voor de ontlastklep.
Normaal word zoiets ook geleverd met besturing.
 

Lionboys

  • #16
Ik zag deze compressor staan en ik dacht plug en play. Maar ik heb er niet bij stil gestaan dat hier een sterdriekhoek schakeling bij hoort.
Weer wat geleerd :-)
Maar ik geef niet op, met een beetje hulp moet het wel lukken.
Heeft er iemand een bedradings schema van de installatie die ik nodig heb?


Hij moet dus geschikt zijn voor het motor vermogen, het thermischeblok moet in te stellen zijn op je motorstroom.
En ik moet een aansturing hebben voor je ontlastklep, en een startcommando aansluiting.
Is er op de foto te zien of deze kast de onderdelen bevat die ik nodig heb?
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #17
Kan jij gegevens lezen van die foto?

Alle onderdelen zitten er wel op.

Normaal zet je de spanning op de sturing en de rest gaat dan vanzelf, de ontlastklep zit op je sterrelais.
 

Lionboys

  • #18
Duidelijke foto heb ik op dit moment niet. Maar ik krijg hem vandaag geleverd als het goed is. Dan zal ik even wat foto's maken.
Bedankt in ieder geval voor je hulp!
 

Lionboys

  • #19
Ik heb de sturingskast binnen. Maar ik denk dat deze voor een lager amperage is dan dat ik nodig heb :-(

 

XanderH

Specialist Elektra
  • #20
Ik mis nog een (leesbare) foto van de instelling van de thermische beveiliging, dat zwarte draaiwieltje.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu